![](http://www.boy.fi/ajo/images/stories/2021/421/kurki_1.jpg)
Arvo Kurki, Samin isoisä, aloitti autoilun 80 vuotta sitten.
Kotkassa on Suomen hienoimpia betoniautoja. Se on kolmannen sukupolven kuljetusyrittäjällä, Sami Kurjella, joka varusteli betoniautonsa tähtäimessä hyvä työergonomia.
Lue lisää... Kommentoi
A-tupla tien päällä
![](http://www.boy.fi/ajo/images/stories/2021/421/hct_posti.jpg)
Tankkaus työvuoron päätteeksi.
Kappaletavaraliikenteessä ovat yleistyneet rekkaveturin ja puoliperävaunun yhdistelmät dollylla kytkettynä. Sellaisella Ajolinjan avustaja kävi heittämässä keikan länsi- Suomessa.
Omapainoa alas
![](http://www.boy.fi/ajo/images/stories/2021/421/t-way.jpg)
Iveco T-Way.
Trakker oli maastohirmu, sen korvaaja T-Way ei jää jälkeen. Siihen on tarjolla nyt hienostuneempiakin ominaisuuksia.
Ninan kauppakassi
![](http://www.boy.fi/ajo/images/stories/2021/421/ajo4-21_kauppakassi.jpg)
Nina Kauppinen tekee kauppajakelua Pohjanmaalle noin 31-metrisellä yhdistelmällä. Perävaunu on 17-metrinen.
Nina Kauppinen ajaa 31-metristä täysperävaunuyhdistelmää. Välillä on ollut lunta puskuriin asti.
Kolmen polven 16-litraisia
![](http://www.boy.fi/ajo/images/stories/2021/321/kanttilamppu_1.jpg)
Paajasen pääasiallinen työkalu on vuoden 2018 Volvo FH16 750 Globetrotter. Kanttilamppu FH16 470 toimii apuautona kuormien viennissä. Ulkoisesti kehitys näkyy, mutta käytännössä Paajasen mukaan suurta eroa ei ole, jos vaihteistoa ei huomioida.
Anssi Paajasella on harvinainen Volvo-trio. Kanttilamppuinen FH16 häviää yllättävän vähän uudelle Volvo-mallille. Mutta F16 -malli alkaa olla jo eläkeläinen, sanoo savonlinnalaisyrittäjä.