VAK:n vahva trio. Matti Virtanen (vas.), Lassi Virtanen ja Ilpo Korhonen.
Lassi Virtanen aloitti pikkupajasta, nyt ollaan Pohjolan merkittävämpiä kori- ja kärryvalmistajia. VAK on tehnyt 50 vuodessa 20 000 tuotetta. Elintarvikekoreissa VAK on ykkönen.
Lue lisää... Kommentoi
CTI-autolle pahimmat paikat
Karvosen 4-akselisessa Sisussa ääriakseliväli on automerkille tyypillisesti 6 220 mm, josta siltasääntö sanelee kokonaismassaksi 34 144 kg.
Ajamisen aikana säädettävät rengaspaineet laajentavat puutavara-auton käyttökautta. Alennetuista paineista tykkäävätmyös renkaat, kun soratien pikkukivet niitä pistelevät.
Kuljetusalalle tasavertaiset säännöt
Aiemmin kuorma-autoa ammatikseen ajanut professori Jouni Juntunen ymmärtää, mitä näyttöpäätteen numerot viestivät.
Autonkuljettajan ammattia vierastetaan. Kuljetusala on vajonnut yhä syvemmälle ongelmiin, jotka havaittiin jo vuosia sitten. Uutta tutkimustaan viimeistelevä professori Jouni Juntunen välittää vallanpitäjille kuljetusyritysten kylmän viestin.
Pankinjohtajan neuvot kuljetusyrittäjälle
Kuljetuskalusto on kallistunut viime vuosina selvästi. Tässä Haikan Scania- hankinnassa rahaa on säästynyt, kun toinen akseli on tehtaalta. Varjopuolena on, ettei akselia saa ylös.
Kalusto kallistuu, mutta silti sitä on uusittava. Rahoituksessa on miinoja ja niiden räjähtämisen välttämiseen pankinjohtaja antaa vinkkejä.
Racing-henkeä
Iceman oli Oslo Motor Show näyttelyn paras (Best in Show) ja paras myös maalauksessa. Kuvassa auton kuljettaja Pasi Miilumäki (vas.), kuljetusyrittäjä Juha Ristimaa ja motiivimaalari/pääsuunnittelija Perttu Papunen.
Ajolinjan 9/2021 numeron julisteyhdistelmällä ajetaan Pohjolan liikenteessä. Ja ilmeisesti ensi kesänä HCT-mittaisena.