Ongelmateitä pelkäämätön menijä

Sähköposti Tulosta PDF

Toyota Proace on jatkoa valmistajan pitkälle Hiace-historialle. Nelivetomalli on tarjolla vain pitkällä korilla ja 5-ovisena.

Nelivetoinen Toyota Proace on omiaan esimerkiksi linjamiesten työmaa-autona. Lähes tiettömien taipaleiden takana oleville sähkölinjoille on päästävä korjaushommiin. Myös koneurakoitsijat arvostavat maasto- ominaisuuksia, he joutuvat ajamaan teillä, joilla ovat aikaisemmin möyrynneet vain järeät työkoneet.
 

Enduropyörän sarvista puuauton rattiin

Sähköposti Tulosta PDF

Suomen teillä harvinaisempi puutavara- auto pitkän tavaran ajoon kuten muun muassa pylväiden.

Moninkertainen enduromestari, kuljetusyrittäjä Heikki Timonen,  johtaa nyt liki satavuotiasta kuljetusyritystä. Yhtiön kalusto rahtaa raaka- ja energiapuuta sekä soraa. Helpolla hommasta ei selviä, sen osoitti viime vuoden järkyttävät kustannusten nousut.
 

Kaluston investointimäärät heikkoja

Sähköposti Tulosta PDF

- Venäjältä on tullut vuosien saatossa kahdeksastatoista seitsemään (18-7) miljoonaa kuutiometriä puuta. Nyt tuonti on poikki. Tämä vaje on paikattava kotimaasta, joka lisää osaltaan kuljetuksia, Palojärvi selittää.

Auto, tekniikka ja kuljetuksen vuoden ensimmäisessä numeron teeman ollessa puukuljetukset, haastattelimme Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n Toiminnanjohtaja Kari Palojärveä alan tilanteesta.
 

Kilot kannattavaksi liiketoiminnaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Pauli Suoniemi kertoo, että nykyaikaiset vaaitusratkaisut vähentävät raportointiin ja laskutukseen liittyviä virheitä ja käsityötä.

Tamtron on kansainvälisesti toimiva suomalainen punnitusteknologiayhtiö. Suomen lisäksi yhtiöllä on yritykset kahdeksassa Euroopan maassa.
 

Akkuala tarvitsee koulutettuja tekijöitä

Sähköposti Tulosta PDF

Akkujen kysyntä kasvaa kovaa vauhtia, varsinkin autoteollisuus tarvitsee lähivuosina valtavat määrät akkuja. Akkuteollisuus kaipaa koulutettua työvoimaa.

Autotehtaat toisensa perään julistavat luopuvansa lyhyellä aikavälillä polttomoottoriautojen valmistuksesta, tilalle tulevat sähköautot. Akkuteollisuus on räjähtämässä käsiin. Akkujen suunnitteluun ja tekemiseen on koulutettava lisää väkeä. Muutamassa vuodessa Suomeen on syntynyt uusi koulutuslinja, johon oppilaitokset ovat jo heränneet. Nopeasti laajeneva teollisuuden ala kasvattaa myös kaivostoimintaa, sillä tuotanto kuluttaa lisääntyvää tahtia erikoismetalleja.
 

Tilaa ja muunneltavuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi Trafic on tyylikäs tapaus ja soveltuu hienosti isomman porukan kyyditsemiseen. Hintaa Space-Classilla on 75 000 €.

SpaceClass on Renaultin Traficista tekemä erityisesti henkilökuljetukseen suunniteltu pakettiauto. Tämän tehtävän se ajaakin täydellisesti ja vielä mukavalla ja tasokkaalla tavalla.
 

Peräkkäiset voitot

Sähköposti Tulosta PDF

Lyhyesti todettuna kulmakivet ovat kuljetustehokkuus (TCO) ja siinä etenkin polttoainetalous, mukavuus ja sitten turvallisuus, Rouhianen sanoo.

DAF on palkittu Vuoden Kuorma-autoksi kahdesti peräkkäisinä vuosina. Vuosi sitten palkittiin XF, XG ja XG+mallisto. Tänä vuonna palkinnon kumarsi XD-mallisto.
 

Koukkulava-autosta hetkessä konttiautoksi

Sähköposti Tulosta PDF

Contle-sovitin nousee koukkulaitekuorma-autoon tavallisen vaihtolavan tavoin.

Suomalainen Contle ylsi Trailer Innovation 2023 innovaatiokilpailussa kolmannelle sijalle kuljetuskonttien siirtämiseen tarkoitetulla sovittimellaan. Sovittimen avulla tavallinen koukku- eli vaihtolavalaitteella varustettu kuorma-auto varustellaan hetkessä kontteja kuljettavaksi ajoneuvoksi. 
 

Talviolosuhteiden tavarankuljetukseen

Sähköposti Tulosta PDF

Dangel versio Expertistä näyttääkin hieman korkeammalta ja maastokykyisemmältä.

Peugeot Expert nelivetoisena on pakettiauto, jolla tavarat saa hieman vaikeampaankin paikkaan. Eikä neliveto varmasti ole pahaksi paksussa lumihangessakaan. Kun ominaisuuden saa myös kytkettyä pidemmiksi matkoiksi pois polttoaineen säästämiseksi, kannattaa se ehdottomasti olla olemassa pahan päivän varalle.
 

Perävaunuilla ei ole mitta- eikä painorajaa!

Sähköposti Tulosta PDF

Ajoneuvoyhdistelmien ylisuurissa mitoissa ja painoissa edetään meillä tarkasti tutkimus- ja testaustietä, Otto Lahti sanoo.

Otto Lahti, käytännössä perävaunukehityksen tärkeä päättäjä Suomessa, istuu ison päällä. Se koskettaa jokaista suomalaista!
 


Sivu 12 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 16.06.2025 12:14 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki