Ford Ranger voitti International Pick-up Award 2020 -palkinnon

Sähköposti Tulosta PDF

Ruotsissa järjestettyjen kolmepäiväisten testien perusteella viidestä ehdokkaasta voittajaksi valikoitui Ford Ranger. Uusi Ranger vei voiton ympäristöystävällisellä voimanlähteellään ja uusilla turvallisuusvarusteillaan.

Viidennen kerran järjestetyssä kilpailussa Ranger kilpaili uutta Mitsubishi L200:aa, uudistettua Nissan Navaraa ja Renault Alaskania sekä Toyota Hiluxia vastaan.

International Van of the Year -tuomariston puheenjohtajan Jarlath Sweeneyn mukaan tuomariston 18 jäsenen äänestys oli kuitenkin tiukka.

- Vain kuusi pistettä erottivat kaksi parasta kilpailijaa lopullisessa ääntenlaskussa. Ford Ranger sai 78 pistettä, Mitsubishi L200 72 pistettä, ja kolmanneksi tuli Toyota Hilux.

Tuomariston jäsenet pitivät Rangeria monipuolisimpana ja huomauttivat, että se myös myy parhaiten, koska edellinen versio yhdessä uudistetun mallin kanssa hallitsee Euroopan markkinoita lähes 30 prosentin osuudella.

- Pisteitä jaettiin kullekin ajoneuvolle voimansiirtotehokkuuden, lastauskapasiteetin, kuljettajan ja matkustajan mukavuuden ja turvallisuuden sekä liiketoiminnan kokonaiskustannuksiin perustuen, Sweeney lisäsi.

Ford Ranger on voittanut International Pick-up of the Yearin aiemmin vuonna 2013. Kommentoidessaan Rangerin menestystä lehdistölle ja yleisölle, Ford hyötyajoneuvojen toimitusjohtaja Hans Schep totesi.

- Olemme iloisia siitä, että IPUA-tuomaristo on tunnustanut Rangerin meriitit toisen kerran, mikä on todistus Euroopan suosikki-pick-upin pysyvästä vetovoimasta. Uudella voimansiirrolla ja parannetuilla ominaisuuksilla Ranger, puhumattakaan uudesta jännittävästä Raptor mallista, ovat täysillä pelissä mukana, Schep sanoi.

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VIRTAVIIVAISTETTU
Renault Master on luonut nahkansa. Suora- viivaisemmalla ulkonäöllä varustettu Master oli koeajossa terävällä 180 hevosvoiman moottorilla.

VETYVETURI
Iveco, FPT Industrial ja Nikola julkistivat Nikola TRE:n, ensimmäisen kuorma-auton, joka syntyi CNH Industrialin ja Nikolan yhteístyönä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Sähköauto on kehityksen välivaihe. Päätepiste on vetyauto! Näin minulle sanottiin jo noin 15 vuotta sitten Berliinissä Daimlerin tulevaisuustutkimuksessa..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 25.01.2020 05:29 ]