Vuoden hyötyautot Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti on valinnut Vuoden Kuorma-auton Suomessa ja Vuoden Pakettiauton Suomessa. Valinnan suoritti lehden toimitus taustavoimineen.

Valintaa edelsi huolellinen ja tarkka perehtyminen autojen soveltuvuuteen ja vastaanottoon markkinoilla. Kilpailu alalla on tänään todella kovaa – siksi valinnalla on oma arvonsa. On muistettava, että maassamme ei myydä tänään yhtään huonoa hyötyautomallia. Se on kaikkien alalla toimivien kuljetusyrittäjien etu.


VUODEN KUORMA-AUTO SUOMESSA: VOLVO FH
FH-mallisto soveltuu hyvin suomalaiseen maantieliikenteeseen. Sen tekniikka on nykyaikaista. Moottori- ja alustavaihtoehtoja on riittävästi. Uusi kaksoiskytkinvaihteisto toimii hyvin. Erillisjousitettu etuakseli parantaa auton ajettavuutta.

Auton ostaminen ja omistaminen on helppoa.  Laajan myyntiverkoston automyyjät ovat ammattitaitoisia. Rahoitus- ja huoltosopimusten tarjonta on laaja-alaista. Laaja ja toimiva huoltoverkosto yhdistettynä merkin tietojärjestelmään toimii mainiosti. Suunnittelemattomat pysähdykset on saatu vähäisiksi. Huollot pysytään järjestämään liikenteeseen sopivana ajankohtana. Hädän hetkellä lisätukena on toimiva korjaamo- ja hinauspäivystys. Volvon jälleenmyyntiarvo on Suomessa hyvä. Se on turvallinen ostos yrittäjälle.


VUODEN PAKETTIAUTO SUOMESSA: 
OPEL VIVARO / RENAULT TRAFIC

Uudistunut tonniluokan automalli on tarjolla Suomessa kahtena eri merkkinä. Suunnittelun perusteet ovat Ranskassa. Autossa on silti mukana edeltävää mallia enemmän saksalaisen kumppanin osuutta. Kyky haastaa kilpakumppanit on vahva.

Uusi moottori on iskutilavuudeltaan 1,6 litrainen. Moottorin teho ja vääntö ovat iskutilavuudesta huolimatta samaa tasoa kuin kaksilitraisilla. Koneen vahva puoli on pienet päästöt ja hyvä polttoainetalous. Mielenkiintoista on, että sama moottori kelpaa myös Mercedes-Benzille.

Varustetaso on kummallakin merkillä hyvä. Valinnanvaraa lisävarustelupuolella on paljon. Korimalleja ja ovivaihtoehtoja on kaupunkijakeluun riittävä määrä. Ajettavuudeltaan auto on hyvä.

Myynnin jakautuminen kahteen ketjuun antaa asiakkaalle mahdollisuuksia valita myynti- ja huoltopaikka itselleen parhaalla tavalla.

Kuljetusnet.fi ja Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti onnittelevat voittajia!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 19.09.2024 02:28 ]

Mainospalkki