Kansainvälinen pelkästään hyötyajoneuvoihin keskittynyt Arctic Test käynnistyi

Sähköposti Tulosta PDF
Järjestyksessään 26. Arctic Test käynnistyi iloisissa merkeissä autojen mittauksilla. Järjestyksessään 26. Arctic Test käynnistyi iloisissa merkeissä autojen mittauksilla.

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden isännöimä pelkästään hyötyajoneuvojen talvisiin ominaisuuksiin keskittynyt Arctic Test käynnistyi 30.1.2013

Lajissaan ainutlaatuisessa autojen talviseen kestävyyteen, kulutukseen ja käytettävyyteen keskittyvässä testissä on tänä vuonna mukana Mercedes-Benz Vito sekä juuri ensiesittelynsä saanut Citan, Renault Kangoo, Dacia Dokker, Nissan NV200 Van, Volkswagen Transporter sekä viime vuoden testin voittaja Ford täydellisesti uusitulla Transitillaan.

Ensimmäinen testipäivä sisältää yhteistyökumppanien mainosteippien kiinnittämisenEnsimmäinen testipäivä sisältää yhteistyökumppanien mainosteippien kiinnittämisen

Eino Holm tarkkuutta vaativassa tehtävässäEino Holm tarkkuutta vaativassa tehtävässä

2. ja 3. päivä

Testin toinen ja kolmas päivä vietetään perinteisesti erilaisten mittausten sekä mittalaitteiden asennusten parissa. Lisäksi mitataan kääntöympyrät kaikista testiin osallistuvista autoista.

Kääntöympyrän mittaus Kääntöympyrän mittaus

Arctic testin virallisina tukijoina on Nokian tyres, Shell Helix -moottoriöljyt, Defa Power Systems sekä ABCArctic testin virallisina tukijoina on Nokian tyres, Shell Helix -moottoriöljyt, Defa Power Systems sekä ABC

Kylmäkäynnistystestin tuloksia mitataan mm. Tinytag loggereilla.Kylmäkäynnistystestin tuloksia mitataan mm. Tinytag loggereilla.



Lue seuraavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä kuinka autot pärjäsivät toisiaan vastaan pohjolan pakkasissa.

Testin kuulumisia päivitetään aika ajoin tällä sivulla...
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VIRTAVIIVAISTETTU
Renault Master on luonut nahkansa. Suora- viivaisemmalla ulkonäöllä varustettu Master oli koeajossa terävällä 180 hevosvoiman moottorilla.

VETYVETURI
Iveco, FPT Industrial ja Nikola julkistivat Nikola TRE:n, ensimmäisen kuorma-auton, joka syntyi CNH Industrialin ja Nikolan yhteístyönä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Sähköauto on kehityksen välivaihe. Päätepiste on vetyauto! Näin minulle sanottiin jo noin 15 vuotta sitten Berliinissä Daimlerin tulevaisuustutkimuksessa..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 28.01.2020 23:18 ]