Modernimpi kaupunkilainen

Sähköposti Tulosta PDF

FUSO Canter on vuosikymmenten ajan ollut omassa segmentissään suosittu ketteryytensä, hyvän hyötykuormansa ja monipuolisuutensa ansiosta. Canteria on valmistettu, sen vuonna 1963 tapahtuneen markkinoille tuonnin jälkeen jo yli 4,5 miljoonaa kappaletta.

FUSO, Daimler Trucksin tytäryhtiö on käynnistänyt uuden FUSO Canter- kuorma-auton myynnin koko Euroopassa.
 
Autossa on uudistettu ohjaamo sekä turvallisuuteen ja käyttömukavuuteen painottuvia parannuksia.
 
Edeltäjänsä tavoin uutta Canteria valmistetaan viidessä eri painoluokassa (3,5 t -8,55 t), kuudella eri akselivälillä (2500 – 4750 mm), kolmella eri moottorivaihtoehdolla (130 – 175 hv) ja kolmella eri ohjaamovaihtoehdolla (standard, comfort, crewcab). 
 
Uusi Canter alittaa uudistetun aiempaan kompaktimman pakokaasujärjestelmän ansiosta EURO VI -Step E – päästönormin.


Uutta on että 3,5 tonnin Canteria valmistetaan S-ohjaamolla ja uutena 3 400 millimetrin akselivälivaihtona oikean puolen ohjauksella varustetuille markkinoille.

Edistynyt muotoilu ja turvallisuus
Canterin ohjaamon uudistettu etupinta ja muotokieli heijastaa FUSOn Black Belt -muotoilua, joka kulkee läpi koko japanilaisvalmistajan malliston. Nykyaikaiset led-valot (valinnainen) kertovat ulospäin Canterin teknisestä päivityksestä.
 
Canter on nyt mahdollista tilata edistyneillä turvaominaisuuksilla, kuten Sidequard Assist – kääntymisavustinjärjestelmällä. Järjestelmä tunnistaa tutkan avulla helpoimmin haavoittuvat tienkäyttäjät, kuten jalankulkijat ajokin oikealla puolella. Canterin turvavarustusta täydentävät jo edellisen mallin varustukseen sisältyneet hätäjarruassitentti (AEBS), ajonvakautusjärjestelmä (ESPS) ja kaistavahti (LDWS). Canterin muita turvaparannuksia ovat valinnaiset led-ajovalot, joiden valoteho on 30 % parempi, uusi Autolight-toiminto ja vahvistettu taka-alleajosuoja.


Uuden Fuso malliston tuotanto Tramagalissa, Portugalissa alkaa joulukuussa 2021.

FUSO on vuosikymmenien varrella jatkuvasti parantanut keveitä kuorma-autojaan asiakkaiden tarpeet huomioiden. Päivitetyn äänieristyksen ansiosta uudessa Canterissa on edeltäjää matalampi ohjaamon sisämelutaso.
 
Uudistetun Canter-sukupolven, jossa on uudistettu muotoilu, kehittyneemmät turvaominaisuudet ja aiempaa parempi käyttömukavuus tavoitteena on tarjota käyttäjilleen uudenlaista laatua ja tehokkuutta.

Teksti | Martti Peltonen, kuvat | FUSO

TILAA AUTO, TEKNIIKKA JA KULJETUS!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VETY-DAF
Paccar konserni tekee kahdella mantereella aktiivisesti tukimusta kehittääkseen raskaan kaluston käyttövoimaa.

PÄÄLLIRAKENTEET
Auto, tekniikka ja kuljetuksen teeman mukaisesti selvitimme suurimpien päällirakenne valmistajien tämän hetken kuulumiset.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Eikä valvontaa ole! On vain löysä ohjeistus tietyömaan urakoitsijalle, että rajoituksia olisi vain tilanteen mukaan työn ollessa käynnissä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 07.12.2021 08:00 ]