
Digitaalisuus on päivän sana. Nyt se on totta Renaultinkin mittaristossa. Onneksi hipaisukytkimiin ei ole menty.
Renault on palannut ruotuun ja rattitoiminnot on toteutettu uusissa malleissa kuten kilpailijoissa. Mittaristo on digitalisoitu, turvavarusteita on lisätty tulevat EU-vaatimukset huomioiden.
Lue lisää... Kommentoi
Jenkkirekkajuhlat

Keskellä Steel Cowboy -palkinnon saanut Jari Mannisen upea Peterbilt 362, jota kuljettaa 18-litrainen Caterpillar V8.
Pieksämäellä järjestettävä Big Wheels on perinteisesti koonnut yhteen jenkkirekkaharrastajat. Olipa mukana myös Ajolinjan legendaarinen Kenworth. Enenevässä määrin myös raskaammat eurokuormurit ovat löytäneet paikalle.
Rekkaspottaajien onnenpäivä

E18-tien rekkaspottaajat 12-vuotias Lucas Tuominen (oik.), 12-vuotias Jimi Manninen ja 11-vuotias Aaro Strandvall. Takana on MJM-Kuljetuksen Super-Scania R560.
Rekkaspottaus on noussut tulevien rekkakuskien suositukseksi harrastukseksi.
Muovit vielä takaseinässä

Makuuhytti on korotettu, joka on harvinaista keskiraskaassa kokoluokassa.
26-vuotias Iveco Eurocargo oli ylistarolaisella sohvatehtailijalla hyvässä hoidossa. Kuormat olivat kevyitä, kilsoja kertyi vähän. Iveco pysyi helmenä.
Mullistava hybridi

Sähköakselin tunnistaa vihersiirtymään viittaavasta väristä. VAK eTrailerin edessä VAK:n toimitusjohtaja Ilpo Korhonen (vas.), Ahola Transportin toimitusjohtaja Åke Nyblom, VAK:n myyntijohtaja Matti Virtanen sekä Ahola Transportin markkinointi- ja viestintäjohtaja Jimmy Ahola. (Kuvalähde: VAK).
Sähköinen perävaunuakseli vähentää hyytymistä ylämäessä ja parantaa polttoainetaloutta. Se on paljon muutakin ja tulee varmaan muuttamaan huomisen kuljetuskalustoa.