Sähköposti Tulosta PDF

Melu, polttoainekulutus ja kunnossapitokustannukset puhuvat betonipäällysteen puolesta. Lisäksi on huomattu että betonista hengitysilmaan irtoava hiukkasmäärä näyttäisi olevan vähäisempi kuin asvaltista irtoava. Toisaalta betonipäällyste on asvalttia kalliimpaa.

Betonin sementistä irtoaa enemmän kalsiumhiukkasia kuin asvaltista. Ultrahienoja hiukkasia irtoaa kuitenkin vähemmän betonista kuin asvaltista, jossa syntipukkina pidetään nastojen bitumia kuluttavaa vaikutusta.
Betonihiukkasten määrien kohdalla ihmetystä herättävät myös suuret erot kentää- ja laboratoriokokeiden tulosten välillä, Ruotsin VTI paljastaa. Vertailututkimuksia jatketaan E4-tiellä Uppsalassa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 09.10.2024 06:53 ]

Mainospalkki