Sähköposti Tulosta PDF

Melu, polttoainekulutus ja kunnossapitokustannukset puhuvat betonipäällysteen puolesta. Lisäksi on huomattu että betonista hengitysilmaan irtoava hiukkasmäärä näyttäisi olevan vähäisempi kuin asvaltista irtoava. Toisaalta betonipäällyste on asvalttia kalliimpaa.

Betonin sementistä irtoaa enemmän kalsiumhiukkasia kuin asvaltista. Ultrahienoja hiukkasia irtoaa kuitenkin vähemmän betonista kuin asvaltista, jossa syntipukkina pidetään nastojen bitumia kuluttavaa vaikutusta.
Betonihiukkasten määrien kohdalla ihmetystä herättävät myös suuret erot kentää- ja laboratoriokokeiden tulosten välillä, Ruotsin VTI paljastaa. Vertailututkimuksia jatketaan E4-tiellä Uppsalassa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 27.06.2025 13:12 ]