Sähköposti Tulosta PDF

Melu, polttoainekulutus ja kunnossapitokustannukset puhuvat betonipäällysteen puolesta. Lisäksi on huomattu että betonista hengitysilmaan irtoava hiukkasmäärä näyttäisi olevan vähäisempi kuin asvaltista irtoava. Toisaalta betonipäällyste on asvalttia kalliimpaa.

Betonin sementistä irtoaa enemmän kalsiumhiukkasia kuin asvaltista. Ultrahienoja hiukkasia irtoaa kuitenkin vähemmän betonista kuin asvaltista, jossa syntipukkina pidetään nastojen bitumia kuluttavaa vaikutusta.
Betonihiukkasten määrien kohdalla ihmetystä herättävät myös suuret erot kentää- ja laboratoriokokeiden tulosten välillä, Ruotsin VTI paljastaa. Vertailututkimuksia jatketaan E4-tiellä Uppsalassa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 26.04.2024 11:15 ]

Mainospalkki