Sähköposti Tulosta PDF

Yleisimmät palosyyt ovat polttoaine- tai öljyvuoto, sähkövika tai oikosulku sekä jarrun, pyörännavan tai renkaan ylikuumeneminen.
Useimmat paloista voitaisiin välttää hyvällä huollolla ja ennakoivilla korjauksilla tai moottoritilaan asennettavalla automaattisella sammutusjärjestelmällä.

Trafi painottaakin, että linja-autoyrittäjien on pidettävä huolta ajoneuvoistaan nykyistä paremmin ja että he ovat avainasemassa linja-autopalojen torjunnassa. Kaluston paloturvallisuudesta huolehtimisen lisäksi henkilökunnan kouluttaminen palotilanteissa toimimiseen niin alkusammutuksen kuin matkustajien evakuoinnin näkökulmasta on ensiarvoisen tärkeää.

Trafi on laatimassa linja-autoliikenteen toimijoille ohjeistoa, jota noudattamalla mahdoliset tulipalot ja henkilövahingot voitaisiin välttää.

Trafi tulee myös valmistelemaan ehdotuksen paloturvallisuusvaatimuksiksi julkisella rahalla kustannettaviin bussikuljetuksiin, esim. koulukuljetuksiin.

Pidemmällä tähtäimellä Trafi tulee myös ehdottamaan paloturvallisuutta tukevia muutoksia lainsäädäntöön.

Bussipalot Suomessa 2010-2011 –tutkimus Trafin sivuilla www.trafi.fi/julkaisut2012.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 17:35 ]

Mainospalkki