Koeajo: Citroen Jumpy BlueHDi 150 Shine M

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoautomme on ensimmäinen Suomeen rekisteröity uusi Jumpy. Se eroaa kesällä myyntiin tulevista Suomen varastomalleista lähinnä ohjaamon kaksipaikkaisuuden ja väliseinän osalta.

Suomen vakiomalli on aina kolmipaikkainen. Varusteversioita on kaksi, perusmalli Feel ja nyt kokeillun kaltainen Shine. Shine-mallin kaksipaikkainen apumiehen istuin on muunneltava Moduwork.

Koeajettu auto on varustettu 150 hevosvoiman kaksilitraisella koneella. Se on malliston toiseksi tehokkain. Vääntöä on 370 Nm/2000 r/min. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio. Se kuljettaa Jumpyä rivakasti.

Start/Stop-järjestelmä on nykyajan tyyliin vakiovaruste. Euro6 päästötaso saavutetaan SCR-tekniikalla.

Vakiovaihteisto on kuusiportainen manuaali. Auto on saatavana vakiomallin etuvedon lisäksi jatkossa myös nelivetoisena.

Jumpyllä olisi markkinoilla helppoa, ellei sillä olisi sisaria. Peugeot Expert on tismalleen sama auto, samoin Toyotan uusi Proace. Autoissa on korkeintaan pieniä varuste-eroja, tekniikka ja ominaisuudet ovat yhteisiä.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

JÄTTIMASSAT PIKKUTEILLÄ
Puukuljetusketjun alkupäässä ajetaan paljon kapeilla ja mäkisillä hiekka- sekä metsäteillä. Istahdimme tukkikuljetusten konkarin kyytiin kyselemään alan asioista.

JANI YLÄLEHTO
Tulevaisuuden turvaaminen jäsenistölle on SKAL ry:n uuden puheenjohtajan ykköshaaste..

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Kuulkaa, sanoin seuraavan kerran kun autonne tulee meille, antakaa minun kääntää jäteautonne. Sen jälkeen kääntyminen vanhalla paikalla onnistui...""  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 28.02.2021 21:30 ]