23. syyskuuta ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus 7/2017 lehdessä on otsikolla "Neljän kauppa" selostus vertailutesteistä, joiden perusteella valitaan Vuoden Turistibussi 2018. Toimitusteknisestä virheestä johtuen osio "Suoritusarvovertailu" on jäänyt puutteelliseksi. Tässä korjauksena koko kyseinen osio:
SUORITUSARVOVERTAILU
Jarrutuskokeet tehtiin jokaisella kilpailijalla nopeudesta 100/80/60 - 0.
Kiihtyvyys mitattiin jokaiselle 0 - 40/60/80/100 km/h
Jarrutus, m: 80 km/h - 0 |
||
MERKKI | MATKA | |
Neoplan | 40,6 m | |
VDL | 40,1 m | |
Mercedes-Benz | 38,6 m | |
Irizar | 38,9 m | |
Scania | 41,3 m | |
Iveco | 41,3 m |
Kiihtyvyys, s: 0-80 km/h (kickdown) |
||
MERKKI | AIKA | |
Neoplan | 29,9 s (23,9 s) | |
VDL | 32,9 s (28,9 s) | |
Mercedes-Benz | 38,6 s (26,5 s) | |
Irizar | 34,9 s (25,7 s) | |
Scania | 30,1 s (29,5 s) | |
Iveco | 34,8 s (25,7 s) |
Vertailutestien perusteella valittu VUODEN TURISTIBUSSI 2018 julkistetaan 19. lokakuuta Kortrijk'n Kansainvälisessä Bussinäyttelyssä.
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä