Mitä teet, Jari Lindström?

Sähköposti Tulosta PDF

 Sama rangaistus kohdistuu kohtuuttoman paljon raskaammin ammattikuljettajaan, ja myös kuljetusyritykseen, kuin yksityisautoilijaan.

Mikä ei ole kohtuus, ei voi olla lakikaan, lausui Olaus Petri ohjenuoraksi Suomen kansalle. Se on muodostunut kansanperinteeksi, jota suomalaiset seuraavat. Miten voi jatkua, että samoista liikennerikkeistä tuomitaan rangaistus, joka vaikutta tuskin mitenkään yksityisautoilijan elämään, mutta syöksee ammattikuljettajan työttömyyteen, usein pysyvään, ja hänen perheensä ja huollettavansa hirvittävään taloudelliseen ahdinkoon? Ja saattaa pahimmoillaan ajaa pienen kuljetusyrityksen ja sen työpaikat nurin!

Me kysyimme perusduunarilta, työministeriltä ja oikeusministeriltä Jari Lindströmiltä.

Kysyimme myös laittoman kabotaasin surullisista seurauksista Suomessa, jossa tuhannet ammattikuljhettajat ja sadat kuljetusyritykset ovat ajautuneet vararikkoon valvomattoman ja villiintyneet halpakuljettaja- ja -kuljetusliikevyöryn seurauksena.

Lue 1.7. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus 6/16: Perusduunari, tuplaministeri Lindström Tentissä!

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

SÄHKÖAUTOT LUMELLA
Pääsimme testaamaan talvisissa olosuhteissa vaihtoehtoisella voimanlähteellä toimivia pakettiautoja.

VETYÄ ODOTELLESSA
Raskaan kaluston voimanlähteenä ladattava sähkö sopii lähinnä paikallisjakeluun akkujen painosta johtuen. Kun sähkö tuotetaan polttokennolla, tilanne muuttuu täysin.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Betonituotannosta Malmin asuinrakentamiseen syntyy aivan järjetön ilmastopäästö! Ja Helsingissä sanotaan, ettei se ole heidän päästönsä, koska betoni tehdään muualla..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 19.04.2019 20:12 ]