Mainospalkki

Niveltrollikka säästää 75% energiaa junaan verrattuna

Sähköposti Tulosta PDF
DI, Yli-insinööri Olavi H. Koskinen on verrannut Rautatietilasto 2013 perusteella pääkaupunkiseudun rautatielinjojen liikkennemääriä, uusimman lähiliikennejunan Sm5:n ja Göppel niveljohdinbussin suorituskykyä. Niveljohdinbussi osoittautui täysin ylivoimaiseksi sekä käyttötalouden että energiansäästön kannalta. Tuleva Atk 5/2015 kertoo yksityiskohat.
Helsingin joukkolikenteestä vastaava kaupunginjohtaja Pekka Sauri pitää energian säästämistä ihmiskunnan tärkeimpiin kuuluvana asiana (YLE Puhe 23.5.2015). Ajaako Sauri tästä huolimatta Jokeri- linjalle raiteet ja Sm5 sähkömoottorijunia?

 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

KULJETUSALAN TULEVAISUUS
Vaihtoehtoiset polttoaineet sekä aasialaisten yritysten mukanaolo olivat yksi näkyvimmistä asioista tämän vuoden IAA Transportation -näyttelyssä.

NOSTUREISSA VALINNANVARAA
Hydrauliset autonosturit ovat mullistaneet kappaletavara- kuljetukset samaan tapaan kuin kontit merellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Liikenneministeri Anne Berner ajoi läpi Suomen taksiuudistuksen 2017, vaikka Ruotsin kokemukset samanlaisesta "uudistuksesta" 1990 olivat osoittautuneet täydelliseksi katastrofiksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 01.11.2024 01:45 ]

Mainospalkki