Nissan uhmaa Euroopan automarkkinoiden laskevaa trendiä. Kalenterivuoden 2012 puolivälissä yhtiön myynti oli kasvanut 5 % vuoden 2011 vastaavaan jaksoon verrattuna.
Euroopan markkinoiden kokonaiskysyntä laski tammikuun ja kesäkuun välisenä aikana 4,5 % (= 428 000 autoa) vuoteen 2011 verrattuna. Tähän vaikutti osaltaan Etelä-Euroopan maiden epävarman taloustilanteen jatkuminen.
Nissan ilmoitti myyneensä vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana Euroopassa yli 366 000 autoa, eli yli 18 000 autoa enemmän kuin vuoden 2011 vastaavana ajanjaksona. Tämä saavutus heijastui myös Nissanin markkinaosuuteen, joka nousi ensimmäisen vuosipuoliskon aikana keskimäärin yli 3,9 prosenttiin.
Kesäkuun vahva myynti tuki hyvää kokonaissuoritusta. Nissan myi viime kuussa 65 626 autoa, mikä merkitsi 14 %:n lisäystä kesäkuuhun 2011 verrattuna ja nosti yhtiön markkinaosuuden 3,9 prosenttiin (+ 0,6 % viime vuoden samaan jaksoon verrattuna).
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä