Mainospalkki

Koeajettua: Mercedes-Benz Arocs HAD

Sähköposti Tulosta PDF


Saksalaisella Fischerillä on käytössään täysi tusina hydraulisella etuvedolla varustettuja Mercedes Arocs rekanvetäjiä. Niitä on verrattu tositoimissa reilun vuoden päivät perinteiseen 4x4 Arocsiin. Käyttökokemukset ovat olleet positiivisia, niin kuljettajien kuin omistajan puolelta katsottuna.

Kokeilimme järjestelmää käytännössä saksalaisella, kevätsateiden pehmentämällä savimontulla.
Suomalaisittain vuoreksi kutsuttavan mäenrinteen harjalle sijoittuvalle montulle kuljetettiin reilun 24 tonnin savimaakuorma parinkymmenen kilometrin matkan päästä, yhtiön omalta työmaalta. Puoliperäyhdistelmän kokonaispainoksi hiekkamonttua isännöivän yhtiön vaaka antoi tasan 38 tonnia.

Savimaan jättöpaikaksi osoitettiin lähellä mäenharjannetta oleva kaivanto. Sinne noustiin paikoin erittäin vaativaa ja liukaspohjaista liuskaa myöden.
Vetävien pyörien pito loppuu miltei välittömästi yhdistelmän asettuessa koko pituudeltaan luiskaan. Sora-auton puikoissa viimeiset 37 vuotta viettänyt Klaus Frosch napsauttaa pidon kadottua etuvedon päälle kojelaudan napista. Ja matka jatkuu pienen nykäyksen avittamana eleettömän varmasti kohti harjannetta.

Aiheesta tarkemmin tuoreessa Auto, kuljetus ja tekniikka -lehdessä(Atk 5/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

FORDIN SÄHKÖISET UUTUUDET
Ford Pro tarjoaa nyt sähköistetyt versiot jokaisesta Transit-malliston pakettiautosta, kun täysin uusitun E-Transit Courierin tuotanto alkaa.

VUOSITUHANNEN SUURIN TILAUS
Scania ja Volvo ovat saaneet Ruotsin puolustusvoimilta 775:n kuorma-auton tilauksen..

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Kuljettaja joutuu keskittämään näkönsä värisevään sormenpäähän, että se osuu oikeaan pisteeseen näyttötaulussa..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 03.05.2025 00:51 ]

Mainospalkki