Puolet myynnistä nollapäästöautoja vuoteen 2030 mennessä!

Sähköposti Tulosta PDF

Ford Trucks esitteli IAA 2022-messuilla ensimmäisen täysin uuden 270 kW jatkuvaa tehoa tuottavalla sähkömoottorilla varustetun sähköautonsa, jonka on tarkoitus tukea sen kunnianhimoisia tavoitteita. Kolmiakselisessa jätepakkaajalla varustetussa ajokissa on Li NMC-akut, joiden yhteiskapasiteetti on 392 kWh, joilla toimintamatkaksi luvataan jopa 300 kilometriä. Latausajaksi 20 % prosentin varaustasosta 80 % tasoon kerrottiin 75 minuuttia. Ford Trucksin ensimmäinen sähkökuorma-auto on varustettu neliportaisella vaihteistolla. Sen ePTO-voimanotto mahdollistaa 45 kW:n jatkuvan ja 75 kW:n hetkellisen tehonkäytön.

Ford Trucks esitteli IAA Transportation-messuilla ensimmäisen täysin uuden sähkökuorma-autonsa, joka merkitsee sen ensimmäisiä askelia kohti kestävää kehitystä.
 
Yhtiö vakuutti samassa yhteydessä, että vuoteen 2030 mennessä 50 prosenttia Ford Trucksin myynnistä Euroopassa on päästötöntä.
 
Muutos- ja kehitysohjelma sisältää päästöttömien kuljetusratkaisujen tiekartan sekä uusia jännittäviä spesifikaatioita ja ominaisuuksia, jotka varmistavat, että yhtiö säilyttää asemansa tuotannossa, suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
 
Arvostetun IToY-palkinnon voittajana, F-MAX-mallillaan vuonna 2018 Hannoverissa, Ford Trucks palasi IAA Transportationiin esittelemään tuoreimpia läpimurtojaan matkalla kohti päästötöntä liikennettä. Yhtiö, joka aiemmin allekirjoitti ACEA:n julistuksen siirtymisestä nollapäästöiseen tavaraliikenteeseen, kertoi äskettäin tavoitteestaan myydä asiakkailleen vain päästöttömiä raskaita hyötyajoneuvoja vuoteen 2040 mennessä. F-sukupolven muutosohjelma, joka sisältää täyssähköautot, liitettyjen ja kytkettyjen sekä autonomisten ajoneuvojen teknologian tarkoittaa, että Ford Trucks on nyt askeleen lähempänä tavoitteitaan.
 
Ford Trucksin varatoimitusjohtaja Serhan Turfan totesi Hannoverissa:
 
- F-sukupolven uudistus- ja muutosohjelman ansiosta 50 prosenttia Ford Trucksin myynnistä Euroopassa on päästöttömiä ajoneuvoja vuoteen 2030 mennessä.


Monet Euroopan maat tarjoavat tällä hetkellä yrityksille kannustumia investoida sähköajoneuvoihin. Tämä vaikuttaa suotuisasti ajoneuvon kokonaisomistuskustannuksiin. Ford Truckin täyssähkökuorma- auton ennustetaan kykenevän ilman tukia ja kannustimia tarjoamaan vastaavaa dieselajoneuvoa pienemmät kokonaiskustannukset neljän vuoden aikajanalla tarkasteltuna, arvioi Serhan Turfan (oikealla).

50 maata tavoitteena
Ford Trucksin seuraavan sukupolven ensimmäisen sähkökuorma- auton tavoitteena on toimia kumppanina, joka välittää asiakkaistaan ja saa heidän liiketoimintansa menestymään. Se tarjoaa edistyneitä liitettävyysominaisuuksia ja lupaa houkuttelevilla omistamisen kokonaisomistuskustannuksillaan olla kilpailukykyinen vaihtoehto Euroopan markkinoilla.
 
- Innovatiivisena brändinä, joka kuuntelee asiakkaidensa tarpeita, keskitämme tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) tuomaan markkinoille uuden sukupolven huipputeknologiaa. Pääasiallinen tavoitteemme on auttaa vähentämään tieliikenteen käyttökustannuksia ja hiilidioksidipäästöjä samalla kun lisäämme kaluston tuottavuutta, sanoi Serhan Turfan ja jatkoi:
 
- Asemamme vahvistaminen Euroopassa on tärkein prioriteettimme. Jatkamalla työtä nykyisillä markkinoillamme ja vuoteen 2024 mennessä aiomme valloittaa 50 maata Euroopassa.
 
Sähkökuorma-automme tarjoaa monia etuja energiankäytön, ylläpidon ja kokonaisomistuskustannusten suhteen. Ford Trucksin täyssähköinen kuorma-auto, jonka hyötykuorma on 18-26 tonnia, tarjoaa monia etuja, kuten paremman kuukausittaisen energiankulutuksen verrattuna polttomoottorilla varustettuihin ajoneuvoihin. Energiakustannukset voivat laskea lähes puolet nykytasosta ja myöskin huoltokustannukset putoavat todennäköisesti kahdella kolmasosalla, koska sähköautoissa on vähemmän huoltoa vaativia liikkuvia osia. Monet Euroopan maat tarjoavat myös kannustimia yrityksille investoida sähköajoneuvoihin. Kaikki nämä tekijät vaikuttavat suotuisasti kokonaisomistuskustannuksiin.
 
Näyttelyssä Ford Trucksin tiimi esitteli kehittämiään tekniikoita liitettyä ja autonomista ajamista varten. Vieraille tarjoutui mahdollisuus tutustua etäajotekniikkaan ja käyttää F-Maxia 2000 kilometrin päästä testiradalla Eskişehirissä. Tiimi esitteli myös Ford Trucks CARE -ekosysteemiä, joka tarjoaa ohjelmistoihin, käytettävyyteen, sähköiseen liikkuvuuteen, rahoitusratkaisuihin ja räätälöintiin liittyviä palveluita.

Teksti, kuvat | Martti Peltonen

TILAA AUTO, TEKNIIKKA JA KULJETUS!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

LEMPEÄ VALLANKUMOUS
Kävimme Malagassa, jossa DAF esitteli koko vuoden 2025 kuorma-automal- listonsa XG+:sta XB:hen.

UUSI NISSAN INTERSTAR
Uuden Intrerstarin maistiaiset Espanjan Pyreneiden testireiteillä on kiinnostanut autolehdistöä paljon. Auto, tekniikka ja kuljetuskin oli paikalla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Protestoin, sanoin että taksi-infossa ilmoitettiin hinnaksi 25 euroa. Taksikuljettaja solkkasi selityksen espanjaksi, jota en ymmärtänyt ja sitten mentiin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 08.12.2024 04:46 ]

Mainospalkki