Varustelua nelivedolla

Sähköposti Tulosta PDF
 Mercedes-Benz Sprinteristä muokattu matkailuauto soveltuu sisätilojen puolesta mainiosti työmaille. Matkaan mahtuu viiden henkilön lisäksi rahtia tai työkaluja. Ajoneuvon nelivedon ansiosta se selviää hankalammistakin työmaateistä. Matkailuauton varustelutaso on korkea. Lue lisää ajoneuvosta ja sen varustelutasosta 27.1. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetuksen numerosta.
 

”Pullakori”-Iveco

Sähköposti Tulosta PDF
  Iveco Dailyn pullakoriversio tarjoaa tilaa ja helppoutta lastaukseen. Pakettiautoksi rekisteröitynä sen kuskiksi kelpaa myös B-kortillinen. Koeajetun Iveco Dailyn päältä löytyy Närpiön Erikoisvaunut NEK Oy:n valmistama Microcargo-kori. Rahtitilan tilavuus on 19,4 m3 ja ajoneuvon kantavuus on 857 kg. Voit lukea lisää autosta 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Selänsäästäjät vertailussa

Sähköposti Tulosta PDF
  Nokkakärry on tavarankuljettajalle tärkeä ja paljon käytetty työkalu. Kyseessä on tärkeä työkalu, sillä Työterveyslaitoksen mukaan valtaosa ammattikuljettajien työtapaturmista liittyy liikkumiseen ja toimimiseen lastaus- ja purkupaikoilla. Kone, työ ja ympäristö testasi neljää erilaista nokkakärryä. Testi paljasti, että kärryjä todella löytyy erilaisiin tarpeisiin. Lue testi 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Hyötyajoneuvovalmistajat palkittiin

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan hyötyajoneuvoalan merkittävimmät vuosittain myönnettävät: International Truck Of The Year, International Van Of The Year, ja International Pick-up Of The Year –palkinnot jaettiin Ranskassa järjestetyn SOLUTRANS kuljetusnäyttelyn yhteydessä voittajilleen. Linja-autolle myönnettävä International Bus & Coach Of The Year –palkinto luovutettiin jo aikaisemmin.
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti paljastaa seuraavassa 10.12. julkaistavassa numerossa tuoreet voittajat ja tuomaristojen perustelut palkinnoille.
 

Sähköpaku työjuhtana

Sähköposti Tulosta PDF
Nissan e-NV200 täyssähköautoNissan e-NV200 täyssähköauto

Koeajoimme Nissanin e-NV200 sähköpakettiautoa jokapäiväisessä ajossa usean viikon ajan. Mitä opimme ja mitä jäimme kaipaamaan? Se selviää seuraavasta 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Bioenergian hukatut vuodet

Sähköposti Tulosta PDF
Suomessa on jo vuosia hukattu mahdollisuus päästä käyttämään laajasti biopolttoaineita. Sekava energiapolitiikka sekä teollisuuden jahkailu ovat osaltaan vaikuttaneet bioenergian potentiaalin hukkaamiseen. Lue 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä tarkemmin, missä ongelmat ovat olleet ja mitä ratkaisuja saattaisi löytyä.
 

"Hyödylliset idiootit" maksavat nelinkertaisesti raidehuumasta

Sähköposti Tulosta PDF
Raide-Jokeria ajetaan kuin kuin käärmettä pyssyyn. Pisararadankin perään huudetaan. Suomi elää omassa umpiossa. Poliittisten päättäjien tietämättömyydestä kansa, Leninin nimittämät "hyödylliset idiootit", maksavat nelinkertaisesti joukkoliikenteestään.

Lue Bremer-kolumni seuraavassa lehdessämme, tiedät miksi näin on.
 

Siksi Suomessa ei ole kotimaan lentoyhteyksiä

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan 6. suurin maa, suurten etäisyyksien maa Suomi on aina ollut entisen Ilmailuhallituksen, nykyisen Finavian ikeen alla. "Esimies" Liikenneministeriö ei ole ymmärtänyt kotimaan lentoliikenteen, nopeiden yhteyksien kehittämisen tärkeyttä mm. kansainvälisen kilpailukykymme varmistamiseksi. Muihin Pohjoismaihin verrattuna Suomi on täysin kehittymätön oman alueellisen lentoliikenteen osalta.

Miksi näin on? Lue seuraavassa lehdessämme Ilmatie-osio, niin tiedät!
 

Vastaako EUn uusi kulutus/päästömittaus todellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF
VW:n päästömanipulaatio aiheutti suuret jälkimainingit. Useita muitakin autonvalmistajia epäillään samanlaisesta manipulaatiosta. EU on ollut tietoinen NEDC-mittaustapansa heikkouksista. Parin vuoden aikana on valmisteltu uutta WLTC-mittaustapaa. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Mikä muuttuu? Asiantuntijamme Pentti Mustonen selvittää seuraavassa lehdessämme, mitä siirtyminen uuteen WLTC-mittaustapaan tuo mukanaan.
 

Jymy-yllätys: Uusi järeä Ford Cargo!

Sähköposti Tulosta PDF
Ford CargoFord CargoTurkkilaisen Ford-tehtaan, Otosanin, uusi järeä Ford Cargo yllätti täysin Euroopan suuret kuorma-autovalmistajat sijoittumalla kolmanneksi Vuoden Kuorma-auto 2016 valinnoissa.

- Sen uusi 13 l:n moottorit yhdistettynä ZF:n 12-vaihteiseen automaattilaatikkoon ja hyvä jousitus tekivät siitä helpon ja hyvän ajettavan, lehtemme pitkäaikainen entinen päätoimittaja Martti Peltonen totesi testattuaan uutta Ford Cargoa päivän turkkilaisessa hiekkakuopassa ja tiellä rekkaveturina.
Ford Cargo julistettiin Kansainväliseksi Vuoden Kuorma-autoksi 1983. Sen jälkeen sen merkitys vähitellen hiipui. Nyt Ford tekee uutta paluuta järeiden luokkaan.

Lue seuraavassa lehdessä Martti Peltosen koeajoraportti uudesta Ford Cargosta.
 


Sivu 36 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 10.09.2025 07:40 ]
feed-image Feed Entries