Auto, tekniikka ja kuljetus

Teoriatieto liikenteen ongelmana

Sähköposti Tulosta PDF
Liikennekielen oppii vain satojen tuhansien kilometrien kokemuksilla kaikisssa olosuhteissa tien päällä väittää päätoimittaja Klaus Bremer kolumnissaan "Liikennekieli". Kirjanoppineet liikennesuunnittelijamme ja liikenneturvallisuusinsinöörimme eivät osaa liikennekieltä. Siksi kirjanoppineiden tekemät liikenneympäristön ja liikenneturvallisuuden parannukset etenevät hitaasti virheiden ja korjausten kautta. Yritysten ja erehdysten kautta eteneminen maksaa yhteiskunnalle paljon ja moni ehtii kuolla ja loukkaantua ennen kuin toimivat ratkaisut löytyvät.
Lue Klaus Bremerin kolumni lehdessämme Atk 7/2013 tai klikkaamalla "Klaus Bremerin Blogia" kotisivun keskipalstalla alhaalla.
 

3 miljardia tkm vähemmän töitä!

Sähköposti Tulosta PDF
Syyskuun 5. päivänä ilmestyvä Atk 7/2013 paljastaa, että lama on kahdessa vuodessa, 2011-2012, vähentänyt kumipyöräkuljetuksia maassamme peräti kolme miljardia tonnikilometriä verrattuna vuosien 2001-10 keskiarvoon. Jokainen kuvitelkoon mielessään, miten kuinka pitkä on rekkojen jono, joka kuljettaisi vielä tänään kolme miljardia tonnikilometriä rahtia!
Toteuttaako Suomen valtiojohto tietoisesti oman kumipyörä-kuljetuselinkeinon lakkauttamisen?
Samalla paljastui, että kellään ei ole tarkkaa tietoa, mikä on kumipyöräkuljetusten osuus maamme vienti- ja tuontikuljetuksissa tonneissa ja tonnikilometreissä laskien. Alan päätekijöiden karkea arvio päätyy noin 80%:iin.
Lue seuraavan lehden pääkirjoitus. Klikkaa viereisellä palstalla sanaa "Pääkirjoitukseen".
 

MAN TGX International Truck of the Year 2014 finaaliin

Sähköposti Tulosta PDF
MAN TGX 18.440 Euro6MAN TGX 18.440 Euro6

MAN TGX on yksi tämän vuoden ITOY 2014 finalisteista. Riittävätkö rahti-audin rahkeet MANin kautta aikain kahdeksanteen ITOY palkintoon? Lue seuraavasta 5.9. ilmestyvästä Atk 7/2013 numerosta lisää MAN Euro 6 teknologiasta.
 

International Bus of the Year 2014 finalistit

Sähköposti Tulosta PDF
Vuoden 2014 Matka/tilausajobussin finalisteiksi kansainvälinen tuomaristo on nimenny Van Hool TDX27 Astromega Euro 6:n, Setra S 515 HD:n ja Mercedes-Benz Travego Edition 1 - Safety Coachin. Auto, tekniikka ja kuljetus on Suomen edustaja tuomaristossa. Voittaja julkistetaan syyskuussa. Palkinto jaetaan Kortrijkin Busworld näyttelyssä lokakuussa.
 

Viisi kilpailee Kansainvälisen Vuoden Kuorma-auto 2014 tittelistä

Sähköposti Tulosta PDF
Daf, MAN, Mercedes-Benz Scania ja Volvo ovat mukana loppukilpailussa, kun 25 maan ammattiliikenteen asiantuntija-toimittajat valitsevat Kansainvälisen Vuoden Kuorma-auton 2014. Voittaja julkistetaan Moskovassa Comtrans-näyttelyssä 9. syyskuuta. Auto, tekniikka ja kuljetus edustaa Suomea tuomaristossa vuodesta 1981 lähtien. Valinta on tehty vuodesta 1977.
 


Sivu 135 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 13.07.2025 16:07 ]
feed-image Feed Entries