Auto, tekniikka ja kuljetus

Halpa tuulilasikamera

Sähköposti Tulosta PDF

Pienikokoisen, erehdyttävästi tutkanpaljastinta muistuttavan kameran näytön resoluutio ei ole kovinkaan kaksinen. Täydellä akulla kuvaa useita tunteja videokuvaa.

Netti ovat pullollaan erilaisia auton tuulilasiin kiinnitetyillä videotallentimilla otettuja videoita. Auto, tekniikka ja kuljetus tarttui numerossa 9/2013 tilaisuuteen ja hankki sellaisen, mutta tekeekö sillä mitään?
 

Puolustusvoimien ajoneuvo- hankinta kypsytysvaiheessa

Sähköposti Tulosta PDF

Kaikilla johtavilla kuorma-auton tekijöillä on 8x4 vetotavalla oleva maansiirtoauto vakiomallistossaan. Jos tutkitaan pelkkää hintaa, ovat esimerkiksi Iveco ja Renault vahvoilla. Saksalaiset ja ruotsalaiset ovat niitä kalliimpia. Yksikään tarjottavista autoista ei ole teknisenä tuotteena huono.

Puolustusvoimille ollaan hankkimassa uutta autokalustoa. Tarjouskilpailu asiasta on loppusuoralla. Auto, tekniikka ja kuljetus raportoi numerossa 9/2013 mitä asiassa juuri nyt tapahtuu.
 

"Tiukkoja ehdotuksia, nyt taistellaan"

Sähköposti Tulosta PDF

Mepin työpäivät ovat usein 14-16 tuntisia. Sen jälkeen on hyvä vetää tuulipuku niskaan ja lähteä lenkille. Se pitää ajatukset kirkkaina. Aina ei ymmärretä, miten paljon meppi pystyy oikeasti vaikuttamaan täällä käsiteltävien asioiden lopputuloksiin, sanoo Petri Sarvamaa.

Auto, tekniikka ja kuljetus haastatteli Euroopan Parlamentin liikenteestä vastaavan TRAN-valiokunnan ainoaa suomalaisjäsentä Petri Sarvamaata numerossa 9/2013. Sarvamaa oli juuri saanut käsiinsä uuden ehdotuksen tavaraliikenteen tulevaisuudesta. Se on tiukka paperi, jota ei voi sellaisenaan hyväksyä.
 

Markkinajohtaja & avustajat

Sähköposti Tulosta PDF

Sprinterin keula noudattaa Mersu n henkilöautopuolen linjauksia. Uusi maski on entistä leveämpi ja konepelti korkeampi. Puskurin yöäreuna on nostettu uudistettujen ajovalojen ala-osaan. Alusta on nyt 30 mm aikaisempaa matalammalla.

Auto, tekniikka ja kuljetuksen 9/2013 numerossa koeajettu Sprinterin tuorein päivitys toi mukanaan Euro 6 –moottorit sekä tukun turvallisuusvarusteita.
 

VW Caddy Maxi Worker 1,6 TDI

Sähköposti Tulosta PDF

Pitkä Caddy on kaupungissa kömpelömpi kuin tuttu normaalimalli. Tällä kuitenkin pärjää hyvin sillä etupyörät kääntyvät reilusti. Kääntöympyrän halkaisija on 12,2 metriä- Liukuoven saa myös kuskin puolelle erikoistilauksena. Peilit ovat sähkötoimiset – niiden näkymällä tulee toimeen, mutta alan parhaimmistoa ne eivät ole.

Volkswagen on tuonut markkinoille uuden version Caddystä. Auto, tekniikka ja kuljetus kokeili 9/2013 numerossa pitkää Proacen haastajaa. 
 


Sivu 132 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 13.07.2025 16:17 ]
feed-image Feed Entries