Auto, tekniikka ja kuljetus

Mallia Pohjois-Amerikastako

Sähköposti Tulosta PDF

Nikola Tre on sarjatuotannossa oleva rekanvetäjä, jonka alustaosaaminen on Ivecon käsialaa.

Pohjoisamerikkalainen raskaan kuljetuksen mielikuva on selvä, maantietä yli sataa paahtava puoliperävaunuyhdistelmä etenee yläputket savuten kohti auringonlaskua. Maanteitse tapahtuvista pitkän matkan kuljetuksista viedään yli kaksi kolmasosaa pitkin valtateitä.
 

Ahola Transportille 15 Renault Premium rahtiautoa

Sähköposti Tulosta PDF
Uusilla autoilla on koko Euroopan kattava huolenpitosopimus Uusilla autoilla on koko Euroopan kattava huolenpitosopimus Aholalle tulevista autoista 10 on Renault Premium Road 6x2 rekanvetäjiä. Nämä autot luovutettiin elokuun alussa Naantalissa. Viisi myöhemmin tänä vuonna luovutettavaa autoa ovat Renault Premium 6x2 täysperävaunuyhdistelmän vetoautoja.
 

Ensimmäiset täysin uudet Ford Transit Custom ja Tourneo Custom –mallit rullasivat ulos tehtaalta

Sähköposti Tulosta PDF
Transit Custom on tarkoitettu henkilökuljetukseenTransit Custom on tarkoitettu henkilökuljetukseenTäysin uusien Ford Transit Customin ja Tourneo Customin ensimmäiset mallikappaleet rullasivat tällä viikolla ulos Turkissa sijaitsevalta Kocaelin tehtaalta.

Nämä uudet Custom-mallit jättävät jälkensä historiaan, sillä niiden valmistuminen merkitsi ensiaskelta Fordin koko maailmanlaajuisen hyötyajoneuvomalliston uudistumisketjussa. Malliston on määrä uudistua kokonaisuudessaan vuoden 2013 loppuun mennessä.

 

Kaupungin työrukkanen

Sähköposti Tulosta PDF

Renault Trucks D 16 T 4x2 E-Tech vahvisti käytännössä aiempia kokemuksiamme täyssähkökuorma-autoista. Suorituskyky kaupunkinopeuksissa on mainio, matkanteko värinätöntä ja melutaso ohjaamossa miellyttävän matala. Kaikki ominaisuuksia, jotka alentavat kuljettajan työpäivän aikaista kuormitusta.

Kuljetuskalustolle ja – ratkaisuille asetettavat vaatimukset päivittyvät nyt vilkkaaseen tahtiin. Huomattavan lyhyellä aikavälillä olemme siirtymässä pois fossiilisesta dieselistä ja etsimässä kestävää reittiä hiilidioksidipäästöttömään aikaan ja kuljetuksiin.
 

Yrittäjät eivät ymmärrä parastaan

Sähköposti Tulosta PDF

- Vinjettiä koskeva lakiesitys annettiin edellisen eduskunnan käsiteltäväksi. Se raukesi eduskuntakauden päättyessä. Nyt sitä ei ole nostettu uudestaan esille...

Markus Teräväinen, miksi E85 ei maksa meillä 70 senttiä/l kuten Ranskassa?
 
Ja miksi meillä ei ole tiemaksuja, vinjettiä, raskaalle liikenteelle kuten kaikissa muissa EU-maissa?
 
Ja miksi meillä ei ole ammattidieseliä kuten muissa EU-maissa?

Ja kuka se oli, joka määräsi, että liikenneverotuksen uudistamisessa päätavoitteena pitää olla, että autoilla ajo vähenee, että päästöt vähenevät ja että verotuotto silti säilyy?
 


Sivu 79 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 15.07.2025 04:09 ]
feed-image Feed Entries