Enerqo Oy:n myyntipäällikkö Mikko Summala kertoo, että Helsingin seutuliikenteessä on tavoitteena leikata lähipäästöjä 90 prosentilla vuoteen 2025 mennessä. Sähköbussien saatavuus saattaa muodostua pullonkaulaksi; niiden lisäksi tarvitaan kuvassa näkyviä, tehokkaita latausasemia ja niille riittävä sähkönsyöttö.
Kuljetusalalla yhä suuremmat autot muuttuvat sähköisiksi. Se asettaa haasteita rakentaa tarvittavainfra ja sopeuttaa se olemassa olevaan sähköverkkoon.Monin paikoin verkko on niin heikko, että sitäkannattaa tukea järeällä akustolla.
Pääsimme ajamaan kaksiakselisella eActrosin sarjatuotantoversiolla monipuolisella tiestöllä noin 90 minuutin koeajon. Tänä aikana ehdimme kerätä matkamittamittariin karvan alle 40 kilometriä. eActroksen varustukseen sisältyy tuoreimman sukupolven MirrorCam-peilikamerajärjestelmä.
Teimme eActroksen kanssa ensikertaa tuttavuutta syksyllä 2018. Maistiaisia ajokin eri kehitysversioista on tämän jälkeen otettu useampaan kertaan.
Lue uusimmasta numerosta FUSO CANTER
JA eCANTER Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.
CAETANON VETYBUSSIT Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla. Sisällysluetteloon Pääkirjoitukseen
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..." Lue lisää >>