Auto, tekniikka ja kuljetus

Sähköllä tonniluokkaan

Sähköposti Tulosta PDF

Maxus EH300 näyttävä kokonaisuus 7.5 tonniluokkaan.

Lähijakelu on sähköistynyt vauhdilla. Pakettiautoja on jo lähes kaikilla valmistajilla tarjolla pienimmistä aina 3.5 tn kokoluokkaan. Myös isompia aina 16 tonnin kokoon on ohjelmassa jo lähes kaikilla suurilla kuorma-autovalmistajilla. 7.5 tonnin luokka on jäänyt hieman pienemmälle huomiolle. Nyt Maxus tuo tähän kokoluokkaan mielenkiintoisen mahdollisuuden. Pääsimme ensimmäisenä Suomessa koeajamaan täyssähköisen Maxus EH300 mallin, joka oli varustettu NEK kevytkorilla.
 

Scania-uutta

Sähköposti Tulosta PDF



Scania Streamline on mallinimi  G- ja R-sarjan kaukoliikenteeseen tarkoitetuille autoille, joiden polttoainetaloutta on kohennettu uudella pienivastuksisella muotoilulla ja ilmanohjainsarjoilla.

Scania Opticruisen uusi malli tarjoaa useita toimintatilavaihtoehtoja.
Polttoaineensäästön maksimoimiseksi uusi Economy-tila on integroitu Scania Active Prediction - järjestelmään. Polttoaineensäästöt kaukoliikenteessä ovat tehtaan mukaan jopa 8 prosenttia uusilla, tehokkaammilla toisen sukupolven Euro 6-moottoreilla. Vastaavat säästöt Euro 3/4/5-koneilla ovat viitisen prosenttia.

Uusia palveluja on suunniteltu auttamaan kuljettajia ja yrittäjiä heidän päivittäisessä työssään sekä toiminnassa korjaamon kanssa. Korjaamokäyntien lyhentämiseksi Scania-korjaamot voivat nyt ladata diagnoositiedot langattomasti etänä.
 

Volvon uusi V40 taksikuskin silmiin

Sähköposti Tulosta PDF
TM valitsi Volvo V40 vuoden talviautoksi. Auto, tekniikka ja kuljetus-lehti otti selvää V40:sen soveltuvuudesta ammattikäyttöön.TM valitsi Volvo V40 vuoden talviautoksi. Auto, tekniikka ja kuljetus-lehti otti selvää V40:sen soveltuvuudesta ammattikäyttöön.

28.3.2013 ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdessä otetaan ammattikuljettajien voimin selvää Volvo V40:sen soveltuvuudesta taksikäyttöön.

Atk:n toimitus kaipaa kommenttiasi
 

Kuljetuksia joka puolelle maailmaa

Sähköposti Tulosta PDF

- Kotisatamalla ja päästökaupalla ei ole yhteyttä. Usea Finnlinesin laiva oli rekisteröity Maarianhaminaan jo ennen päästökauppapäätöstä, Pippingsköld summaa.

Suomi on erityisen riippuvainen yhteyksistä Eurooppaan ja edelleen ympäri maailmaa. Ukrainan sota on tuonut tähän uuden piirteen, kun kaikki liikenneyhteydet Venäjän kautta ovat poikki. Näin merikuljetusten rooli on kasvanut merkittävästi. Suomen viennistä meritse kulkee 90 % ja tuonnistakin 80 %.
 

Tinkimättömin tavoittein

Sähköposti Tulosta PDF

eActros 600:n maailmanensi-ilta toteutettiin Break Autohof Hamburg Nordheidessa A7-tien varrella Egestorfissa. Oman arvionsa mukaan Break Autohof edustaa valtateiden palvelujen tulevaisuutta. Huippumoderni kuorma-autojen freeflow-pysäköintijärjestelmä ennakkovarausmahdollisuudella. Monienergia- asema, 3 tähden hotelli sekä kansainvälisiä ja paikallisia ravintoloita ruokailu- jaostomahdollisuuksin. Kaikki palvelut (mukaan lukien Click & Collect, Order@Table) ovat pilvipohjaisia. Oma aurinkosähköjärjestelmä täyden omavaraisuuden takaamiseksi ja keskipitkällä aikavälillä myös oma vedyntuotanto. Ensimmäinen palvelualue, Break Autohof Hamburg Nordheide, on nyt avoinna yleisölle. Pian Break Autohofin toimipisteitä on kaikilla Saksan moottoritieverkoston tärkeimmillä liikenneakseleilla.

Uusi eActros 600 edustaa Mercedes-Benz Trucksin kohdalla merkittävää muutosta ja askelta kohti maanteiden tavaraliikenteen CO2-neutraaliutta.
 


Sivu 53 / 168

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.09.2025 00:17 ]
feed-image Feed Entries