Auto, tekniikka ja kuljetus

Yhden kuorma-auton yrityksestä logistiikan monitoimijaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Iiro Mäkinen johtaa vahvasti yli 70 vuotiasta perheyritystä.

Vuonna 1952 Antero Mäkinen käynnisti yrityksen yhdessä vaimonsa Sylvi Elisabethin kanssa. Tästä yrityksen nimi SE Mäkinen. Eri vaiheiden kautta yritys on kasvanut kolmen sukupolven ohjauksessa nykyiseksi logistiikan monitoimijaksi.
 
Yrityksen toimitusjohtajana on jo yli 10 vuoden ajan toiminut kolmannen sukupolven edustaja Iiro Mäkinen. Otetaanpa mies tenttiin ja katsotaan mitä polkua pitkin SE Mäkinen on tullut nykytilaan ja miltä tilanne nyt näyttää.
 

Cummins-Volvo Suomeen

Sähköposti Tulosta PDF
Volvo FE CNG:n nokalla pyörii Cumminsin maakaasumoottori.Volvo FE CNG:n nokalla pyörii Cumminsin maakaasumoottori.

Volvo Trucks toi maakaasukäyttöiset kuorma-autot Suomen maahantuontiohjlemaan. Pääsimme tuoreeltaan koeajamaan Cummins-koneella ja Allison automaattivaihteista FE 320 CNG -Volvoa.
Seuraava 1.3. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti paljastaa "Kaasu-Volvon" salat lukijoille.

 

"Merkur" tunnelipelastaja

Sähköposti Tulosta PDF
Ziegler MerkurZiegler Merkur
Tutustuimme Saksalaisen Zieglerin kehittämään tunnelipelastusautoon. Kaksipäinen, sähkön voimin kulkeva auto voisi olla varteenotettava vaihtoehto pelastuslaitoksille myös tunnelirakentamiseen innostuneessa Suomessa.
Lue seuraava 27.1. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti niin tiedät miksi!
 

Euroopan komissio haluaa tiukentaa ajoneuvojen katsastuksia

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan komissio on antanut ehdotuksen, joka laajentaisi määräaikaiskatsastukset koskemaan pakollisina myös kaikkia L-luokan ajoneuvoja kuten mopoja, moottoripyöriä ja mopoautoja sekä 40 km/h nopeuden ylittäviä traktoreita.

Myös ajoneuvojen matkamittarilukeman manipulointi edellytettäisiin rangaistavaksi.

 

Toimintaa vuosien kokemuksella

Sähköposti Tulosta PDF

Laatu ja ympäristö on varmistettu jo vuodesta 2007 sertifioinneilla. Omat haasteensa on tullut kuljetusyksiköiden koon kasvaessa.

Jo vuonna 1945 Bror Eklund perustaa yrityksen Eklunds Snickeri, joka alkuun toimi puusepän liikkeenä. 1950-luvulla valmistuksessa oli jo erilaisia päällirakenteita ja perävaunuja sekä asuntovaunuja. Varsinaisiin puoliperävaunuihin Ekeri erikoistui 1960 luvulla.
 


Sivu 26 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.07.2025 18:37 ]
feed-image Feed Entries