Auto, tekniikka ja kuljetus

Ministeri Kyllönen haluaa perusteellisen selvityksen Liikenneviraston toimintatavoista

Sähköposti Tulosta PDF
 Liikenne- ja viestintäministeriö on vastaanottanut ja tutustunut Liikenneviraston 19. syyskuuta toimittamaan selvitykseen Kehäradan lisätöihin liittyvistä epäselvyyksistä.

Ministeriö ei pidä saamaansa selvitystä riittävänä ja aikoo käynnistää ulkopuolisen puolueettoman selvityksen asiasta.

Selvitystyö toteutetaan mahdollisimman pian kuulemalla ensin Kehäratahankkeen kaikkia osapuolia.
 

Ford Transit AWD

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoimme pitkän mallin Ford Transitin, joka tarjoaa jokapyörävedon ja suurempien kuormatilojen lisäksi aimo annoksen sähköisiä apu- ja turvallisuusjärjestelmiä. Lue koeajo seuraavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä (Atk 4/2016).
 

Ajokortti muuttuu tammikuussa 2013

Sähköposti Tulosta PDF
Kortissa on useita turvatekijöitä, joista näkyvin on muuttuva laserkuva.Kortissa on useita turvatekijöitä, joista näkyvin on muuttuva laserkuva.Ensi vuoden tammikuussa otetaan käyttöön uusi entistäkin turvallisempi ajokortti.

Kortin koko ja pääväri pysyvät ennallaan, mutta ulkoasu ja tietojen asettelu muuttuvat hieman.

Kortissa on useita turvatekijöitä, joista näkyvin on muuttuva laserkuva, jossa vaihtelee ajokortin haltijan kuva ja syntymäaika. Henkilötunnuksen sisältävä viivakoodi jää kortista pois.
 

Lisätehoa kalustonhallintaan

Sähköposti Tulosta PDF

Paccar Connect -kalustonhallinta- alusta – vakiona jokaisessa uudessa DAF-kuorma-autossa – on erittäin helppokäyttöinen. Sen saumaton integrointi kolmansien osapuolten logistiikkasovelluksiin ja lisävarusteena saatavaan Paccar Connect -tablettiin helpottaa ja ennen kaikkea tehostaa logistiikkaprosessien valvontaa ja optimointia.

Laajan tietovalikoimansa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta uusi Paccar Connect asettaa raamit online-kalustonhallinta-alustoille.
 

Logistiikan vetykeskustelu alkaa

Sähköposti Tulosta PDF

Isobritannialainen Hydrogen Vehicle Systems käyttää kuorma- autostaan lyhennettä HVS. Huhtikuussa 2023 esitelty, 36–42 tonnin yhdistelmämassalle tarkoitettu rekkaveturi luultavasti ei koskaan tule tuotantoon, vaan valmistaja tähdännee sillä voimalinjatekniikan valmistajaksi. Ajoneuvolle luvataan toimintamatkaksi 600 km ja tankkausajaksi enimmillään 20 minuuttia.

Suomen ensimmäinen vetykuorma-auto oppilaitoskäyttöön hankitaan Ouluun.
 


Sivu 24 / 167

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 12.07.2025 19:41 ]
feed-image Feed Entries