Ajolinja

Purkuauton uusi elämä

Sähköposti Tulosta PDF

Scania 142H vm. 1982 perässä Siimet Oy:n vuonna 1964 valmistama lavettiperävaunu. Yhdistelmä on entisöity viisi vuotta sitten ja mustaharmaalla värityksellä pyrittiin hillittyyn tyyliin.

Kyllä entisöidyssäkin autossa voi olla pystyputket, kunhan ne ovat aikakautensa mukaisia. Kauppilan nokkamalli on entisöity todella tarkasti, tekniikka käyty kokonaan läpi.
 

Kesäkelissä ei hätää, talvi arvoitus

Sähköposti Tulosta PDF

Eipä sitä moottoritiellä juuri huomaa, että siinä on HCT-sähkörekka. No aurinkolippaa ei ole.

Volvo FH Electric lähti HCT yhdistelmänä tien päälle kylmiltään. Kokemusten kartuttua alkujännitys on helpottanut.
 

Pajalanmäen Kuljetuksen kuljettaja Finnmarkissa

Sähköposti Tulosta PDF

Mikko ja Scania Norjan jylhissä maisemissa Altassa.

Mikko Mahosenahoa
alkoi kiinnostaa Norjan liikenne jo ennen ajokorttia.
 

Huittinen edelläkävijänä

Sähköposti Tulosta PDF

50-vuotisjuhlat ja kuljetusmessut pidettiin Huittisissa Teollisuustien toimipisteessä, jossa kuljettajakoulutusta on pidetty vuosikymmenet.

Isoja kuljetusliikkeitä, liikenteen solmukohta, innokkaat opettajat. Huittisista tuli tunnettu kuljetuskoulutuspaikka, jossa on käytännön liikenneturvallisuutta pidetty tärkeässä roolissa.
 

Tunturilapin tienhoitaja

Sähköposti Tulosta PDF

Siepin kalusto aurausvalmiudessa. (Kuvalähde: Sieppi & Mella).

Kerran on aurattu 22. toukokuuta. Lapissa on pitkä talvi.
 


Sivu 16 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 20.07.2025 23:28 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki