Sähköposti Tulosta PDF

Hiukkassuodatin, joka kokoaa ja polttaa pakokaasujen mikroskooppiset hiukkaset, regeneroituu automaattisesti käytössä. EGR-teknologiaa käytetään pääasiassa pakokaasujen kuumentamiseen, kun moottori ei lämmitä pakokaasuja riittävästi. Pakokaasujen täytyy kuumentua vähintään 250 celsiusasteeseen, jotta SCR-järjestelmä toimii optimaalisesti.

Perinteiset EGRjärjestelmät jäähdyttävät kierrätetyn pakokaasun, jotta moottorin lämpötila laskee ja typpioksidipäästöjen määrä vähenee. Euro 6 -moottorin EGR-järjestelmä on kuitenkin käytännössä poissa päältä maantieajossa, joten vaikutusta polttoaineenkulutukseen ei tällaisessa ajossa ole.

Faktat, Volvo D13 460 Euro 6:

• 13 litran kuusisylinterinen rivimoottori, joka tuottaa 460 hv.
• Suurin teho alueella 1 400-1 900 rpm: 338 kW.
• Suurin vääntö alueella 1 000-1 400 rpm: 2 300 Nm.
• Moottorijarru VEB kierrosluvulla 2 300 rpm: 375 kW.
• Uusi moottori on saatavana 4x2- ja 6x2-vetotavoilla varustettuihin Volvo FH -vetoautoihin ja - tasakuorma-autoihin, myös vaarallisten aineiden kuljetuksiin tarkoitettuihin ADR-ajoneuvoihin.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 28.03.2024 15:44 ]

Mainospalkki