Koeajo: Citroen Jumpy BlueHDi 150 Shine M

Sähköposti Tulosta PDF
 Koeajoautomme on ensimmäinen Suomeen rekisteröity uusi Jumpy. Se eroaa kesällä myyntiin tulevista Suomen varastomalleista lähinnä ohjaamon kaksipaikkaisuuden ja väliseinän osalta.

Suomen vakiomalli on aina kolmipaikkainen. Varusteversioita on kaksi, perusmalli Feel ja nyt kokeillun kaltainen Shine. Shine-mallin kaksipaikkainen apumiehen istuin on muunneltava Moduwork.

Koeajettu auto on varustettu 150 hevosvoiman kaksilitraisella koneella. Se on malliston toiseksi tehokkain. Vääntöä on 370 Nm/2000 r/min. Moottori on ominaisuuksiltaan mainio. Se kuljettaa Jumpyä rivakasti.

Start/Stop-järjestelmä on nykyajan tyyliin vakiovaruste. Euro6 päästötaso saavutetaan SCR-tekniikalla.

Vakiovaihteisto on kuusiportainen manuaali. Auto on saatavana vakiomallin etuvedon lisäksi jatkossa myös nelivetoisena.

Jumpyllä olisi markkinoilla helppoa, ellei sillä olisi sisaria. Peugeot Expert on tismalleen sama auto, samoin Toyotan uusi Proace. Autoissa on korkeintaan pieniä varuste-eroja, tekniikka ja ominaisuudet ovat yhteisiä.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 18:58 ]

Mainospalkki