Ajolinja

Perusteet oppilaitoksista

Sähköposti Tulosta PDF

Puukisaa viime vuodelta Tampereelta.

Jos haluat metsään mennä nyt, takuulla yllätyt. Puuautoilu on kuninkuuslaji. Mutta kukaan ei ole seppä syntyessään.
 

Verkosta myös purkuosaa

Sähköposti Tulosta PDF

Nimestään huolimatta Kauppilan Autohajottamo on aktiivinen toimija myös käytettyjen kaupassa – vuodessa myydään noin 100 autoa. Nuorimmat myytävät ovat muutaman vuoden ikäisiä, mutta ajetaan pihasta ulos myös rippikouluikäisillä. Kuvassa Jari Kauppila.

Jalasjärven Ilvesjoella toimiva Kauppilan Autohajottamo on harjoittanut hyötyautojen myyntiä ja purkamista reilut 60 vuotta. Tänään puretaan aiempaa uudempia autoja, joiden osia myydään myös verkkokaupan kautta.
 

Hinnalla tuli, laadulla pysyi

Sähköposti Tulosta PDF

Puuautoina Iveco ja MAN ovat harvinaisempia. Pihlajakankaalla niihin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

Raakapuuta liki 100 vuotta kuljettanut kiteeläinen Pihlajakangas luottaa yksinkertaisiin ratkaisuihin. Kuljetusliike Pihlajakankaan luottomerkit ovat MAN ja Iveco. Automerkit ovat harvinaisia Suomen puunajossa, mutta tyytyväisiä ollaan.
 

Ruotsissa ADR 74 t

Sähköposti Tulosta PDF

ADR-kyltit kertovat, että kyydissä kulkee bensiiniä.

Suomessa on Euroopan suurimmat kokonaispainot – mutta ei ADR-kuljetuksissa.
 

Mursketta umpikaapeilla

Sähköposti Tulosta PDF

50 tonnia kivimursketta lähdössä on Lapinlahdelta Paraisille kivivillan raaka-aineeksi. Tarkasti kuormatilan keskilinjalle kuormaten murske ei edes kosketa kuormatilan reunoja.

Karttulalaisen Kuljetusliike H. Vehviläisen uuden Scania-yhdistelmän salaisuus on liukas muovipohja, josta murskekuorma irtoaa helposti. Toiseen suuntaan viedään villaa. Päällirakenteet ovat LIPE-laatua.  
 


Sivu 44 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 20.07.2025 15:42 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki