Nurmisen kolmas perättäinen MAN

Sähköposti Tulosta PDF

Janne Nurminen on käyttänyt jälkimarkkinointiasioissa viimeiset pari vuotta Espoon MAN Centeriä, kun rehukuormat on haettu Kotkasta.

Euralaisen Kuljetus J. Nurmisen tuore MAN TGX 35.580 seisoo Espoon MAN Centerin pihalla. Ratin takana läppäri kädessä on jälkimarkkinointi-insinööri Mikko Heininen. Ongelmana on, ettei ilmajousitteisen tridem-akselistoisen teli ei kevennä niin paljon kuin kuuluisi (painonsiirto). Ongelma on nähtävissä digimittariston painonäytöltä.
 
Yrittäjä Janne Nurmisella on kolmas peräkkäinen 15-litrainen TGX-MAN. Ensin oli 560-heppainen, sitten tuli 580-heppaiset.
 
- Ensimmäinen taisi tulla siksi, kun sain vaihtoon menemään kaksi autoa ja perävaunun, Janne Nurminen kertoo.
 
Silloin Nurminen vähensi autokantaa kolmesta yhteen.
 
- Tulos ei ole parempi, vaikka autoja oli enemmän. Nyt on vähemmän murheita.


Kuljetusyrittäjä Janne Nurminen, Eura.
 
Uusi TGX oli näytillä elokuissa Power Truck Show:ssa alustana MAN-osastolla. Kuukausi myöhemmin auto oli ollut maantiellä 13 000 kilometriä. Toimena on ajaa Hankkijan rehua eteläisen Suomen maatiloille. Lastauspaikka on enimmäkseen Kotka, mutta myös Seinäjoki.
 
Vetäjän säiliöt ottavat 38 kuutiota, neliakselinen 20-vuotias ruotsalaisvalmisteinen Tankmobil 54 kuutiota. Yhdistelmä on 68-tonninen ja suurempaa ei haikailla.
 
- On kustannustehokas, kuormaa voi ottaa laillisesti 45 tonnia, Janne Nurminen toteaa.


Jälkimarkkinointi-insinööri Mikko Heininen testerihommissa.
 
Yhdistelmässä on 11 säiliöosastoa. Purkupaikkoja on kuormassa yhdestä seitsemään.
 
Hiekoittimet uudessa autossa molemmin puolin. Lisäksi varustukseen kuuluu ketjut, joita tarvitaan talvikaudella 0-5 kertaa.
 
Baijerin leijonan ulkonäköön on satsattu. Batman-Joker sarjakuvahenkisen teippauksen on tehnyt Raakateippi. Karjapuskuri on RST-Steeliltä.


Kari Rautanen, Suomen MAN-johtaja.

JOUSTAVAMPAA RAHOITUSTA
- Tiukkaa on uusien kuorma-autojen tilausten kanssa, tilanne on kuitenkin parempi kuin henkilöautojen ja pakettiautojen kanssa. toteaa Adampolis Finlandin toimitusjohtaja Kari Rautanen yleisestä autokaupan markkinatilanteesta.

Adampolis Finland on ollut 1,5 vuotta MAN-maahantuoja Suomessa.
 
- Olemme joustavampia monessa asiassa kuin ennen. En haluaisi kuitenkaan sanoa suoranaisesti, että meillä on löysempi luottopolitiikka, Rautanen tuumaa.
 
No rahoituskuviot eivät ole kuitenkaan niin tiukat kuin kuluttajakauppaan keskittyneessä K Autossa, joka oli edellinen maahantuoja.
 
- Rahoitukseen on nyt enemmän vaihtoehtoja, Rautanen.
 
Vuokraustoiminta, MAN Rent, aloitettiin puoli vuotta sitten. Kanta on reilu kymmenen autoa.
 
Positiivisia uutisia on bussipuolelta, jossa Jarkko Mäkinen tekee työtä. Vuoden päästä ajoon on menossa täyssähköisiä 12-metrisiä kaupunkibusseja, tilaajaa ja määrää Rautanen ei vielä kerro.

Teksti ja kuvat: Jouni Hievanen

TILAA AJOLINJA   |   LUE DIGILEHTI
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

Lue uusimmasta numerosta

BURGER-MERSU
Teippauksella ja maltillisella tuunauksella Tony Vesman porukka loihti Mercedes-Benz Actros 2553 L:stä itsevarman kulkijan.

VOLVO F12
REHUNAJOSSA

Kuljetusyrittäjä Harri Engbolm on taivaltanut 43-vuotiaalla F12-Volvollaan miljoonia kilometrejä. Ja matka jatkuu.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 08.12.2024 04:19 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki