Sähköposti Tulosta PDF

Hiukkassuodatin, joka kokoaa ja polttaa pakokaasujen mikroskooppiset hiukkaset, regeneroituu automaattisesti käytössä. EGR-teknologiaa käytetään pääasiassa pakokaasujen kuumentamiseen, kun moottori ei lämmitä pakokaasuja riittävästi. Pakokaasujen täytyy kuumentua vähintään 250 celsiusasteeseen, jotta SCR-järjestelmä toimii optimaalisesti.

Perinteiset EGRjärjestelmät jäähdyttävät kierrätetyn pakokaasun, jotta moottorin lämpötila laskee ja typpioksidipäästöjen määrä vähenee. Euro 6 -moottorin EGR-järjestelmä on kuitenkin käytännössä poissa päältä maantieajossa, joten vaikutusta polttoaineenkulutukseen ei tällaisessa ajossa ole.

Faktat, Volvo D13 460 Euro 6:

• 13 litran kuusisylinterinen rivimoottori, joka tuottaa 460 hv.
• Suurin teho alueella 1 400-1 900 rpm: 338 kW.
• Suurin vääntö alueella 1 000-1 400 rpm: 2 300 Nm.
• Moottorijarru VEB kierrosluvulla 2 300 rpm: 375 kW.
• Uusi moottori on saatavana 4x2- ja 6x2-vetotavoilla varustettuihin Volvo FH -vetoautoihin ja - tasakuorma-autoihin, myös vaarallisten aineiden kuljetuksiin tarkoitettuihin ADR-ajoneuvoihin.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

TULEVAISUUDEN AIRUT
Renault Trucks pyrkii olemaan maantiekuljetusten sähköistämisen edelläkävijä. Testasimme mitkä ovat E-Techin vahvuudet ja missä löytyy vielä parannettavaa.

HYUNDAIN VETYHANKKEET
Monista päinvastaisista spekulaatioista huolimatta Hyundain vetyhankkeita ei olla lopettamassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Mitä alempi nopeusrajoitus, sitä enemmän ylinopeuksia ja liikenneonnettomuuksia... Sitä enemmän sakottamalla parannettavaa liikenneturvaa, poliisimme ajattelutavan mukaan..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 19.09.2024 02:44 ]

Mainospalkki