Sähköposti Tulosta PDF

Yleisimmät palosyyt ovat polttoaine- tai öljyvuoto, sähkövika tai oikosulku sekä jarrun, pyörännavan tai renkaan ylikuumeneminen.
Useimmat paloista voitaisiin välttää hyvällä huollolla ja ennakoivilla korjauksilla tai moottoritilaan asennettavalla automaattisella sammutusjärjestelmällä.

Trafi painottaakin, että linja-autoyrittäjien on pidettävä huolta ajoneuvoistaan nykyistä paremmin ja että he ovat avainasemassa linja-autopalojen torjunnassa. Kaluston paloturvallisuudesta huolehtimisen lisäksi henkilökunnan kouluttaminen palotilanteissa toimimiseen niin alkusammutuksen kuin matkustajien evakuoinnin näkökulmasta on ensiarvoisen tärkeää.

Trafi on laatimassa linja-autoliikenteen toimijoille ohjeistoa, jota noudattamalla mahdoliset tulipalot ja henkilövahingot voitaisiin välttää.

Trafi tulee myös valmistelemaan ehdotuksen paloturvallisuusvaatimuksiksi julkisella rahalla kustannettaviin bussikuljetuksiin, esim. koulukuljetuksiin.

Pidemmällä tähtäimellä Trafi tulee myös ehdottamaan paloturvallisuutta tukevia muutoksia lainsäädäntöön.

Bussipalot Suomessa 2010-2011 –tutkimus Trafin sivuilla www.trafi.fi/julkaisut2012.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 04:38 ]

Mainospalkki