
Arocs tajoaa 59 vaihtoehtoa, jolla kuljettaa kautta kiven ja kannon maa-ainesta, sementtiä, puutakin rakennuspaikalle.
Neljästä perusmoottorista on 16 teholuokkaa 238 – 625 hv, kaikki Euro6:ia.
Uutena OM 473, 15,6 litran BlueTec R6, josta voi hyvinkin tulla markkinoille vielä ”kylän vahvin”...
18 – 41 t kokonaispainoille. Levy- ja rumpujarrut valinnan mukaan, jopa 475 kW:n vahvuisella moottorijarrulla.
Vakiona kaikissa Mercedes PowerShift 3 automaattivaihteisto moottoritehoon sovitetulla välityksellä, joissa vääntöä 1000-3000 Nm. Ja vaihteet lukittavissa alamäkimenossa.
Seitsemän erilaista ohjaamoa tarjoaa 14 erilaista vaihtoehtoa: 2,3 leveä L, M ja S muodossa, minkä lisäksi 2,5 m leveää tasalattialla.
4x2, 6x2, 8x8/4 ja jatkuvalla tai valinnaisella jokapyörävedolla. Ilma- sekä teräsjousitusta. Sementtikaukalolla yhdellä tai kahdella taka-akselilla pari- tai yksikköpyörillä. ”Kirnussa” tilaa jopa 8 m3:lle sementtiä.
Kahdella eri rungolla
Pääasiassa off road eli maastoon kapea, vääntöjäykkä, 93 mm:n teräksestä tanakka Grounder. Korkealla maavaralla se saattaa yllättää myös puunkuljettajana.
Pääasiassa tiestöä kulkemaan tehty Loader vakaammaksi menijäksi, omapainoltaan kevennettynä suuren hyötykuorman kantajaksi.
Ensiesittely tammikuun 28. 2013 Bauma-messuilla Muenchenissä.
Myynti alkaa helmi-maaliskuussa. Koeajoon päästään huhtikuussa. Ensimmäiset luovutukset kesä-heinäkuussa.
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä