
Kia Sorento saapuu markkinoille lukuisin uudistuksin. Ulkoisten ja sisäisten uudistusten lisäksi myös dieselmoottoria on kehitetty taloudellisempaan suuntaan.
Sorenton vakiovarustelu on parantunut ja saataville tulee lisäksi uusi huipputason TX-varustelu.
Ulkopuolelta Kia Sorenton kokemat uudistukset näkyvät niin keulassa kuin auton takaosassa; Etusäleikön muoto sulautuu nyt LED-päivävaloihin ja takavalot ovat saaneet uuden muotoilun. Sisätiloissa uudistukset näkyvät uudelleen muotoillussa kojelaudassa.

uuden pohjalevyn ja lisääntyneen suurlujuusteräksen käytön ansiosta auton kokonaispaino on keventynyt 49 kg.
Voimanlähteenä toimii 2,2-litrainen (197 hv), CRDi-moottori, joka tarjoaa suurimmillaan 436 Nm maksimiväännön. Dieselmallien kulutus on, valmistajan ilmoituksen mukaan, alimmillaan 5,9 litraa satasella ja hiilidioksidipäästöt 155 grammaa kilometriltä.
Dieselmoottori on saatavilla joko kuusivaihteisena manuaalina tai -automaattina. Automaattivaihteiston yhteydessä on uusi taloudellisen ajon ohjelma (Eco Driving Mode).
Koko Sorento -mallisto on varustettu ajotilanteen mukaan voimaa kaikille pyörille välittävällä jatkuvalla nelivedolla, joka on maastonopeuksissa lukittavissa 50/50 -vetosuhteelle.

Uusi 192-hevosvoimainen 2,4-litrainen GDI-moottori saapuu Suomen markkinoille myöhemmin vuoden 2013 aikana.
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä