Kestääkö vetokytkin?

Sähköposti Tulosta PDF

Savonlinnalaisen Kari Malmstedtin HCT-junassa on kokonaispainoa 92 tonnia. Vetokytkimenä on järein VBG:n dollykytkin, vaikkei dollya olekaan. Tämän vetokytkimen D-arvo on 285 kN.

Vetopalkki. Vetokytkin. Vetosilmukka. Aisa. Ne ovat kaikki turvalaitteita, joiden valinnassa ei sovi olla leväperäinen. Ja huoltaakin niitä pitää. Vetolaitteen kuormitusarvoon myös vaikuttaa muukin kuin massat. Ajolinja kertoo nyt tarvittavat tiedot, jotta voit vetää perävaunua ilman vetolaitehuolia.
 

Asfalttisoturi

Sähköposti Tulosta PDF

Route 66 Scania R580 kuljettaa asfalttia Ruotsissa Norrköpingin ympäristössä. Auton omistaa Sofie Anderssonin DMS Entreprenad AB.

Aina tien päällä olevan ruotsalaisen Route 66-Scanian kuljettaja kehuu ajokkinsa CMT-lavoja.
 

Mitä puuta ja mitä laatua

Sähköposti Tulosta PDF

Mittalaite hyödyntää kamera- ja laserteknologialla saatavaa dataa, joka käsitellään räätälöidyllä analysointiohjelmistolla.

Teknosavon kehittämä raakapuukuljetusten uusi innovaatio kertoo reaaliajassa puun määrän, laadun ja lajikkeen. TruckSmart laite on menossa ensiksi vientimarkkinoille.
 

Vanhan tien kulkijat

Sähköposti Tulosta PDF

Kun Junnilaisen Paavon ajokki ryytyi Helsinkiin, Keinäsen Ilkka ja Klemetin ”Veke” saivat tehtäväkseen hakea se Lapinlahdelle korjattavaksi. Koska paluumatka lämpimässä hytissä tuntui paremmalta ajatukselta kuin kylmässä autossa hinattavana oleminen, auto työnnettiin puomilla lavalle. Kuvassa Klemetin ”Veke”.

Kasa mäntiä ja herätyskello pesuvadissa. Pietikäisen Kuljetus Oy on jo historiaa, mutta tarinat jäivät elämään.
 

Ajolinja 4/2020 sekä Auto, tekniikka ja kuljetus 3/2020 eivät ilmesty

Sähköposti Tulosta PDF
Valtiovallan toimenpiteet Koronaviruksen seurausten torjumiseksi ovat pysäyttäneet hyötyautojen myynnin lähes kokonaan, pakottaneet autokaupan laajoihin lomautuksiin, johtaneet kuljetusyrityksiä konkurssiaaltoon ja hiljentäneet tieliikenteen lähes puoleen.
 


Sivu 47 / 50
Lue uusimmasta numerosta

TUOMIKOSKI PORLAMMILTA
Mathy Tuomikoski kertoo säiliöautomaailmasta. Kalustossa on vanhempaa Volvoa ja uudempaa Scaniaa, joiden rinnalle tuli markkinoiden suurihyttisin DAF XG+.

RETRO TRUCKS LAHES
Retro Trucks ei taaskaan pettänyt. Esillä oli laaja kattaus nostalgista kalustoa.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 16.06.2025 04:28 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki