Raskaan kaluston kuljettajaksi ilman koulutusta

Sähköposti Tulosta PDF


Suomi ottaa käyttöön ammattikuljettajan perustason ammattipätevyyden saamiseksi koulutusväylän rinnalle koemallin. Kun osaat riittävästi, menet vain teoriaa ja käytäntöä sisältävään kokeeseen. Ajolinja selvitti millainen koe on kyseessä.
 

Moduulituotantoa

Sähköposti Tulosta PDF

Ruotsalaisen puuauton tuntee kolmeakselisuudesta, alumiinivanteista ja kiinteästä nosturista.

Alucarilla on jokainen komponentti ja sen asennus mietitty loppuun asti. Puuautovarustaja tunnetaan näyttävästä alumiinista, mutta kyllä terästäkin saa. Alucar varustaa 360 puuautoa vuodessa.
 

Kahden MAN-auton miehet

Sähköposti Tulosta PDF

Hyvärisiä on kolme sukupolvea työelämässä. Mika, Saku, Reijo ja Jarmo Hyvärinen. Neljäs sukupolvi, Sakun poika Otto, vasta harjoittelee alaa. Keskellä on kuljettaja Emmi Vaikonpää.

Neljä sukupolvea Hyvärisiä. Neljästä puuautosta kaksi on MANnia. Eikä valinta ole kaduttanut. 
 

Ajolinjan kesänumero iskee voimalla kuljetusyrittäjän arkeen

Sähköposti Tulosta PDF


Ajolinja ilmestyy heinäkuun alussa vahvalla sisällöllä. Autovarustelu päällirakenteineen ja perävaunuineen on vahvasti esillä.
 
Tarkkalan Kuljetus Riihimäeltä on vahva hakekuljetusten ammattilainen, joka laajentui juuri yritysostolla. Käytiin myös katsomassa Tarkkalan hovihankkijalla I. Laurellilla, miten hakekorit valmistuvat. Esillä on myös Tarkkalan alihankkijan MJM Kuljetuksen näyttävä hakeyhdistelmä.
 

Kiiltävää keulalle

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetus- ja maanrakennusliike Toivolan Actros-Mersun katolle asennettiin Lazer Triple-R 1000 ja keulaan Lazer Evo-lisävalot. Plus auton väriin maalatut rosterit päälle. Kuvassa Valtteri Toivola (vas.) ja Ilpo Eskola.

Kiiltäviä ja maalattuja. Räätälöityjä ja vakiomalleja. Rosterivarusteiden ja lisävalojen osaaja RST-Steel kuuntelee asiakkaitten toiveita.
 


Sivu 46 / 50
Lue uusimmasta numerosta

MAKKARARAHTARI
Salomaan suvuissa on autoiltu pian 90 vuotta. 74-vuotias Ilpo Salomaa kertoo, mitä kaikkea vuosiin on mahtunut ja millaista on makkara-autoilu nykyään.

JANGERIN VOLVO FH16
Jesse Jangerin ensimmäinen vakioajokki on uusi kaasu-Volvo. Se on lähes 200 heppaa tehottomampi kuin Kuljetus Jangerin FH16-700.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 05.07.2025 21:48 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki