Purkuauton uusi elämä

Sähköposti Tulosta PDF

Scania 142H vm. 1982 perässä Siimet Oy:n vuonna 1964 valmistama lavettiperävaunu. Yhdistelmä on entisöity viisi vuotta sitten ja mustaharmaalla värityksellä pyrittiin hillittyyn tyyliin.

Kyllä entisöidyssäkin autossa voi olla pystyputket, kunhan ne ovat aikakautensa mukaisia. Kauppilan nokkamalli on entisöity todella tarkasti, tekniikka käyty kokonaan läpi.
 

Kesäkelissä ei hätää, talvi arvoitus

Sähköposti Tulosta PDF

Eipä sitä moottoritiellä juuri huomaa, että siinä on HCT-sähkörekka. No aurinkolippaa ei ole.

Volvo FH Electric lähti HCT yhdistelmänä tien päälle kylmiltään. Kokemusten kartuttua alkujännitys on helpottanut.
 

Huittinen edelläkävijänä

Sähköposti Tulosta PDF

50-vuotisjuhlat ja kuljetusmessut pidettiin Huittisissa Teollisuustien toimipisteessä, jossa kuljettajakoulutusta on pidetty vuosikymmenet.

Isoja kuljetusliikkeitä, liikenteen solmukohta, innokkaat opettajat. Huittisista tuli tunnettu kuljetuskoulutuspaikka, jossa on käytännön liikenneturvallisuutta pidetty tärkeässä roolissa.
 

Pajalanmäen Kuljetuksen kuljettaja Finnmarkissa

Sähköposti Tulosta PDF

Mikko ja Scania Norjan jylhissä maisemissa Altassa.

Mikko Mahosenahoa
alkoi kiinnostaa Norjan liikenne jo ennen ajokorttia.
 

Tunturilapin tienhoitaja

Sähköposti Tulosta PDF

Siepin kalusto aurausvalmiudessa. (Kuvalähde: Sieppi & Mella).

Kerran on aurattu 22. toukokuuta. Lapissa on pitkä talvi.
 


Sivu 19 / 53
Lue uusimmasta numerosta

HALVEMPI VAIHTOEHTO
Renault tutulla Volvon tekniikalla vei edullisuudellaan voiton, kun Jarmo Kotisaari hankki ensimmäisen uuden puuautonsa, sillä ajetaan 200 000 km vuoteen.

KARJALATO CUSTOMS
Osien metsästäminen leimasi Jukka Hanhi- suannon Scania-alustan rakentamista. Tuloksena oli näyttävä Scania R 143.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 13.11.2025 02:12 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki