Ajolinja

Italian ylpeys Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

Esko Illukan Turbostar kotona Orimattilassa. (Kuvalähde: Esko Illukka).

80-luvun Turbostar on Italian suunnalla keräilykappale, erityisesti V8-koneella. Suomessa Turbostar-suorakuutosella ajoi huolettomia kilometrejä Esko Illukka.
 

Mieluista yrittäjän elämää

Sähköposti Tulosta PDF

Pornaisissa asustavan Christa Pircklénin työkalu on käytettynä Ruotsista tuotu vuoden 2019 Volvo FH420. Volvon vetopöytä on sijoitettu mahdollisimman matalalle, koska perässä on välillä korkeita megakärryjä.

Kolmen lapsen äiti Christa ei vaihtaisi päivääkään omistajakuljettajan ammatistaan pois. Hänellä on ajokkina Ruotsin Volvon entinen esittelyauto.
 

Unelmien täyttymys

Sähköposti Tulosta PDF

Holridge Transport Ltd:n Scania T164L -veturi on omistajansa Nick Wrightin silmäterä, jonka rakentamisessa ei ole säästelty ruutia.

Nick Wright pyörittää neljän auton kuljetusliikettä itäisessä Englannissa. Kalustoon kuuluu niin uusia kuin vanhojakin Scanioita.
 

Tom Holding BV Hollannista – Tallin täydeltä nostalgiaa

Sähköposti Tulosta PDF

Viisi vuotta sitten tässä oli tyhjä tila. Nyt Tom Holdingin hallissa on parikymmentä harrasteautoa tai ajoon valmista rekkaveturia nopeaan lähtöön. Vuosittain pihassa pyörähtää pari sataa autoa.

Yhdelle nostalgia-autot ovat harrastus, toiselle työ. Hollantilaiselle Tom Reijndersille ne ovat molempia.
 

Nurmisen kolmas perättäinen MAN

Sähköposti Tulosta PDF

Janne Nurminen on käyttänyt jälkimarkkinointiasioissa viimeiset pari vuotta Espoon MAN Centeriä, kun rehukuormat on haettu Kotkasta.

Euralaisen Kuljetus J. Nurmisen tuore MAN TGX 35.580 seisoo Espoon MAN Centerin pihalla. Ratin takana läppäri kädessä on jälkimarkkinointi-insinööri Mikko Heininen. Ongelmana on, ettei ilmajousitteisen tridem-akselistoisen teli ei kevennä niin paljon kuin kuuluisi (painonsiirto). Ongelma on nähtävissä digimittariston painonäytöltä.
 


Sivu 5 / 49