Ajolinja

Ruokaa suomalaisiin pöytiin

Sähköposti Tulosta PDF

Kortetmaan Volvo oli Ajolinjan viime vuoden Ärjykisan kakkonen yleisöäänestyksessä. Hytin maalauksen raidoituksineen on tehnyt Simon Ahlsved.

- Hytti on villoitettu kuin omakotitalo, kuljetusyrittäjä Antti Kortetmaa toteaa Volvo FH500 TC:n hiljaisuuden perustan. HCT-yhdistelmä on lähes aina tien päällä.
 

Hyppykepistä automaattiin

Sähköposti Tulosta PDF

Actros 2653. Takapää ilmalla, etupää rautaa.

Kangasalalainen Sorapari tunnetaan tähtikeuloista. Yhden tapasimme aakkosasemalla.
 

Asko sähköistyy vauhdilla

Sähköposti Tulosta PDF

Vuoden alussa Asko otti käyttöönsä ensimmäisen aluejakeluun tarkoitetun Scania 45R -keskiakseliyhdistelmän, jota käytetään noin 300 kilometrin jakelureitillä.

Päivittäistavaroiden tukkukaupan parissa toimiva norjalainen Asko aikoo sähköistää 700 ajoneuvon laivaston vuoteen 2030 mennessä.
 

Nokka, lippa ja veekasi

Sähköposti Tulosta PDF

Juha Helin on rakentanut kolme veteraani-ikäistä Scaniaa, joista viimeisin oli ehdottomasti helpoin ja vähiten ajettu. Alkujaan Ruotsiin myydyssä autossa on tehtaan kantakortin mukaan ollut hyvät varusteet, kuten ilmastointi ja torvet katolla.

Scanialla on vankka asema myös vetkulaisten joukossa. Juha Helin Loimaalta on vapaa- ajallaan kunnostanut kolme södertäljeläistä, joista viimeisin oli helpoin.
 

18 000 euroa lisävarusteita

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajokissa oli kantavuutta 1 056 kiloa, vetopainoa 2 500 kiloa. Tavaratilan pituus on 306 senttiä.

Mercedes-Benz Vito 116CDI 4MATIC A3:n voi pumpata täyteen samoilla lisävarusteilla kuin henkilöautonkin. Perstaskussa ei voi silloin olla ohut kärpäslätkä.
 


Sivu 8 / 49