Ajolinja

Eturivin sähkörekka, mutta painava

Sähköposti Tulosta PDF

Tuotantoon loppuvuodesta.

Mercedes-Benz ei hötkyillyt sähköisen maantiemallin kanssa. Voimalinjassa ei ole muita kompromisseja kuin korkea omapaino, johon on syypää monet hienot ominaisuudet tarjoava LFP-akusto.
 

Rossin musta leijona päätähtenä

Sähköposti Tulosta PDF

Mikko Rossi oli tuonut näytille vuoden 2022-mallisen Olvin juomien jakelussa Kymenlaakson alueella olevan MAN-rekan. Kaksia-akselisen perävaunun alusta on Puolasta ja päällä oleva kuormakori Virosta. Yhdistelmän teippauksen on tehnyt LJH-Teippi ja auton keulan raudat ovat Light-Fixin tuotantoa.

Mikko Rossin MAN oli piristävä poikkeus Sisukujan rekkanäyttelyn ruotsalaismerkkiarmadassa. Kuusankoskelle kokoontui 40 autoa.
 

Uudet sähköt ja digimittaristo

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi digimittaristo ja uudistunut 12” kosketusnäyttö. Tärkeimmät ja eniten käytetyt toiminnot ovat kuitenkin edelleen kojelaudan tai ratin kytkimissä.

Scanian päivityksessä ajotietokoneen valikkoihin ei ole piilotettu ajotoimintoja. Tärkeät asiat hoidetaan edelleen napeilla.
 

Ajokokeessa: Superman

Sähköposti Tulosta PDF

Helmakatettu puoliperävaunu tarjoaa hyvän aerodynamiikan, mutta ei ole yleinen ratkaisu Euroopan logistiikassa.

Baijerin leijona on saanut saman voimalinjan kuin Traton- konsernin toinen euromerkki Scania. Ajolinja ajoi mallivuoden 2025 euroyhdistelmää tuoreeltaan Itävallassa. 
 

Lila Madonnan uusi tuleminen

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetus-Nukalan vuoden 1989-mallinen Scania 143H ”Lila Madonna” on palautettu entiseen loistoonsa. (Kuvalähde: PTS Messut).

”Meillehän ei retliinin väristä autoa tule”, Mikko Nukala kohtalokkaat sanat. Nyt 35-vuotias Scania on kunnostettu ulkoisesti Jari Välkkysen johdolla.
 


Sivu 7 / 49