Kiina valloittaa maailmaa RAHALLA! Tulosta
12.05.2025 00:00

Kiinan Xi Jinping juhlistaa Vladimir Putinin kanssa Venäjän Voitonpäivän juhlia Moskovassa 9. toukokuuta 2025.

Kautta maailmanhistorian maita ja kansoja on perinteisesti valloitettu sotajoukoilla ja aseilla, sodilla.
 
Kiina näyttää maailmalle uuden keinon: rahalla!
 
Norja on yhtäkkiä herännyt Kiinan busseihin. Norjalainen tekniikkalehti "Teknisk Ukeblad" hälyttää, että parin viimevuoden aikana 90% Norjaan tilatuista uusista busseista tulee Kiinasta.
 
Norjan kruunujen viennistä bussikaupoissa Kiinaan on Norjan eduskunnan kyselytunnilla vaadittu hallituksen vastausta. Norjaan on lähivuosina tulossa liki 1000 kiinalaista bussia. Bussikaupoissa Norja on tarjouskilpailuissa ohittanut eurooppalaiset kilpailijat; Volvo, MAN, Solaris, VDL. Norjalaisten rahat on annettu BYD:lle ja Yutongille.
 
Vaikka Norja ei ole EU:n jäsen, sen vienti ja tuonti, kaupallinen ja taloudellinen hyvinvointi, on ankkuroitu EU:hun ja Eurooppaan, todetaan bussikauppojen kansallisessa kohussa.
 
RUOTSI HERÄSI JO AIEMMIN
Ruotsissa valmistui jo 2023 selvitys, joka nosti esille epäilyn kiinalaisten bussivalmistajien käyttämästä pakkotyövoimasta. Taustalla esitettiin myös pelkoja kiinalaisbussien elektronisten komponenttien mahdollisesta ”vakoilukäytöstä” ja toimitusrajoituksista sotilaallisessa ja taloudellisessa kriisitilanteessa.
 
Ruotsi määräsikin julkisen liikenteen hankinnoissa vaatimuksiksi ihmisoikeuksien toteutumisen ja varmistuksen ulkomaisissa valmistusmaissa.
 
Seurauksena mm. Nobina joutui ensimmäisenä hankkimaan Etelä-Ruotsin kattavassa liikenneverkossaan eurooppalaisvalmisteisia busseja.


Kiinalaiset bussit, BYD ja Yutong, jylläävät Suomessa.
 
HERÄÄKÖ SUOMI?
Suomalainen valtionyhtiö VR nousi parrasvaloihin 50 kiinalaisen Yutong-bussin tilauksellaan valloitusretkellään Ruotsissa. Samalla VR-yhtymään kuuluva Pohjolan Liikenne on tehnyt kaupat 30 Yutong-bussista Helsingin seudun liikenteessä.
 
Yutong on tullut ryminällä Suomeen perustamalla poikkeuksellisen vahvasti ammattitaidolla ja bussikokemuksella miehitetyn markkinointiyhtiön. Menestykset puhuvat puolestaan.
 
Jo ennen Yutong-bussien maahantuloa Nobina tunnetaan kiinalaisten BYD-bussien suurostajana Suomeen.
 
Samalla kiinalaisten henkilöja pakettiautojen myynti Suomessa lyö entiset ennätykset. Suomalaisten rahat valuvat solkenaan Kiinaan, vaikka Suomi nojaa teollisuuden ja kaupan, elinkeinoelämän tukirahoissa EU:hun.
 
KIINA VALTAA MAAILMAA RAHALLA
Kiinan maailmanvalloituksen näkyvimpänä aseena on autokauppa. Sen menestys ja kasvava voima näkyy koko Euroopassa.
 
Kiinan tehokkain raha-ase näkyy vähemmän julkisuudessa. Se valloittaa maailmaa eri maiden talouselämässä, pörssissä, elinkeinorakenteissa. Niissä Kiinan talousmaihdin voima kasvaa päivä päivältä maailmanlaajuisesti. Myös Suomessa.
 
Kiinalainen raha näkyy Lapissa, lehdet kirjoittavat. Vähemmän kirjoitettiin Kiinan yrityksistä ostaa Kemijärven lentokenttä. Enemmänkin kirjoitettiin Kiina- keskuksesta Kouvolassa.
 
Tarkemmin katsoen nähdään kiinalaisen rahan liittyvän lähes kaikkeen suuren luokan yritystoimintaan ja uusien suuryritysten perustamiseen Suomessa – akkutehtaista vihreän vedyn tuotantoon ja moneen muuhun. Kiinan raha kummittelee joka nurkassa.
 
Onko Kiinan raha mukana norjalaisvoimin Inkoon vihreän teräksen tehdassuunnitelmissa, kysytään. Se takaisi mittavan kasvun ja kehityksen myös Inkoon satamalle. Kiina omistaa jo pitkän rivin Euroopan suurimmista satamista, lentokentistä ja muusta kriittisestä infrastruktuurista.
 
Kiina on suuri omistaja Helsingin suurimmassa rahtisatamassa, Vuosaaren satamassa.
 
Kukaan ei näytä tietävän, mitä kaikkea Kiina jo omistaa Suomesta.


Kiinalaiset autot, Mini ja BYD ja kymmenet muut, valloittavat Eurooppaa.
 
OMISTAAKO KIINA VENÄJÄN?
Sanktioiden alainen Venäjä pelastaa taloutensa Kiinan varassa. Kiinasta on tullut Venäjän öljyn ja energian suurostaja, kun Eurooppa on kääntänyt selkänsä venäjänkaupalle.
 
Kiina on aseistamassa Venäjää ja järjestämässä Venäjälle sotavoimia Pohjois-Koreasta. Paljonko Venäjä on jo velkaa Kiinalle, paljonko Kiina todellisuudessa omistaa Venäjästä, kysytään Lännessä.
 
Milloin Venäjä luovuttaa Kiinalle suuret maa-alueet itärannikollaan, jotka se aikanaan epäoikeudenmukaiseksi koetulla tavalla joutui luovuttamaan Venäjälle?
 
Milloin Suomi lopettaa veronmaksajiensa rahojen luovuttamisen Kiinalle eri tarkoituksissa, sietäisi kysyä Suomessa!