Vihreät ja vasemmisto ylsivät Ilmansaaste-ennätykseen! |
![]() |
03.02.2025 00:00 |
![]()
Liikennevalojen "vihreä aalto" on käytännössä poistettu Helsingistä Vihreiden johdon toimesta. Seurauksena ajoneuvoliikenteen haitalliset päästöt etenkin pääväylillä kasvavat rajusti.
Suomen väkiluku on 0,7 promillea maapallon väkiluvusta. Myös Suomen maa-ala on vain 0,7 promillea (0,07%) maapallon maa-alasta!
Suomen Vihreät vahvistettuina Vasemmistoliitolla ja pääosin SDP:llä toteuttavat yksisilmäistä vihreää saastepolitiikkaa Suomessa.
Helsingissä autoliikenteen kuristaminen, pysäköintipaikkojen vähentäminen minimiin ja pysäköintimaksujen korotukset ovat ajaneet autoilevat ostajat muualle ja ydinkeskustan kaupat ja kauppiaat pakosalle. Aleksanterinkadun ja esplanadien tyhjyyttään huutavat näyteikkunat kertovat tylyä tarinaa vihervasemmistolaisen politiikan seurauksista.
Samalla vihervasemmisto tietoisesti vain kasvattaa haitallisia päästöjä nopeuttaen ilmastonmuutosta Suomessa ja Suomen rajojen ulkopuolella.
YKKÖSASEENA LIIKENNEVALOT
Liikennevalojen tahdistus Helsingin suurilla sisääntulo/ulosmenoväylillä ja kehäteillä pysäyttää järjestään raskaan kuorma-autoliikenteen jokaiseen liikennevaloristeykseen. Sillä moninkertaistetaan kuorma-autojen dieselin kulutus ja päästöt. Helsinki on tässä ylivoimainen piina koko Suomessa, kuljetusliikkeet ja kuljettajat todistavat.
Sama toteutuu myös kantakaupungissa pääväylillä.
Yhtenä esimerkkinä viidestä samanlaisesta on Mechelininkatu. Se kerää aamuisin eteläisten kaupunginosien sekä Espoosta työntyvän työmatka-autot kohti keskustaa ja Töölöä - ja iltapäiväruuhkassa päinvastaiseen suuntaan. Mechelininkadun 1,8 km:llä ruuhkaliikenne pysäytetään 11 liikennevaloristeykseen eli keskimäärin 160 m:n välein. Tuloksena on massiivinen määrä turhia päästöjä joka aamu, joka iltapäivä.
Saastemäärä pitää kertoa viiden muun keskustaväylän samalla tavalla tuotetuilla haitallisilla päästöillä.
Vihreä apulaispormestari johtaa liikennevalojen käyttöä. Siinä ”vihreää liikenneaaltoa” ei ole.
VIHREÄ TUNNELINÄKÖ KAATAA TUNNELITKIN
Keskustatunnelin johdonmukainen teilaaminen johtaa todistetusti valtaviin turhiin päästömassoihin. Tunneli ohjaisi keskustaan pyrkivät autot maan alle ja maanalaisiin pysäköintipaikkoihin pelastamaan keskustan kaupallista elämää. Samalla se kuljettaisi Helsingin läpiajoliikenteen puhtaasti ja liikenneturvallisesti kaupungin läpi.
Vihervasemmisto tyrmää tunnelit. Ne muka lisäävät liikennemääriä kaupungissa.
Tukholmassa ja Oslossa – kaikissa isoissa kaupungeissa maailmassa – autoliikennettä työnnetään maan alle tunneleihin. Ne todistetusti tyhjentävät kaupungin katuja autoliikenteestä samalla raikastaen ilmanalaa.
KATURAKENTEILLA UUSIA SAASTE-ENNÄTYKSIÄ
Katurakennuspolitiikka on Vihervasemmiston uusi lyömäase autojen käyttöä vastaan Helsingissä.
Vuonna 2023 valtavat katurakennustyömaat valloittavat kilometrikaupalla pää- ja sivukatuja eri puolilla Helsinkiä. Missään ei nähty yrityksiä sopeuttaa autoliikennettä rakennustyömaiden uusiin ympäristöihin. Töiden edistämisellä ei ole ollut kiirettä. Päivä- ja yökausia työmaita on nähty kokonaan ilman miehitystä.
Vihervasemmiston uudet suuret raitiotieverkot ja raitiotielinjat on annettu tehtäviksi muiden katurakenteiden ja alla olevan LVI-verkoston korjausten yhteyteen.
Autojen liikennevirrat on jätetty hakemaan omia uusia kulkureittejä jonottaen ja asuinkortteleita kiertäen pikkukatuja pitkin suurilla kulutuslukemilla ja päästömäärillä.
Valtiovarainministeriö ja liikenneministeriö ovat rautatieprojektien kohdalla todenneet, että yksin maaperän vahvistamistyöt sekä raiteiden tuottaminen ja asentaminen maahan johtaa CO2-päästömääriin, joiden kuittaantumisaika on 140-330 vuotta. Sama pätee raitiovaunujen raidepohjan tekemiseen.
Samalla on todistettu, että missä bussiliikenne tuo rahaa kaupungin kirstuun, raitiotieliikenne tuottaa aina tappiota ja vaatii veroeurojen tukeen. Se ei Vihervasemmistoa haittaa.
SAASTEILLA ALAMÄKEEN
Helsingissä Vihervasemmiston johtaja on autovihassa Helsingin kaupunkisuunnittelusta, -rakentamisesta ja ympäristöstä vastaava apulaiskaupunginjohtaja, apulaispormestari, kaupunginvaltuutettu, Vihreiden pitkäaikainen puheenjohtaja ja kaksinkertainen ministeri Anni Sinnemäki.
Valtuustoryhmässään Sinnemäen päästötoimia ajavat mm. kansanedustaja ja valtuuston puheenjohtaja Fatim Diarra, kansanedustaja Atte Harjanne, kansanedustaja ja ent. ilmastoministeri Emma Kari, ent. apulaiskaupunginjohtaja, Vihreiden puheenjohtaja ja puoluesihteeri Pekka Sauri, ent. ministeri, 5 kauden kansanedustaja, valtuuston jäsen vuodesta 1985 lähtien Osmo Soininvaara, Otso Kivekäs sekä valtuutettuina ja varavaltuutettuina Hannu Oskala.
Helsinki on kouluja, yliopistoja ja ammattikorkeakouluja täynnä. Se vetää opiskelijoita ympäri Suomen Helsinkiin. 18-24 -ikäisten nuorten äänestäjien – ja Vihreän maailmankatsomuksen – määrä on ennätyssuuri. Se hallitsee Helsingissä.
Vihreän puolueen autovihan aiheuttamat massiiviset haitalliset päästöt ilmastonmuutoksen edistämiseksi eivät ole jääneet äänestäjiltä huomaamatta. Joitakin vuosia jatkunut Vihreiden alamäki sekä eduskunta- että valtuustovaaleissa on jyrkentynyt nopeasti. Runsaan kuukauden kuluttua, 13. huhtikuuta pidettävät kuntavaalit kertovat totuuden.
|