Koeajettua: Uusi Toyota Hilux

31.05.2016 15:33 Auto, tekniikka ja kuljetus
Tulosta
 Uuden mallin myötä Toyota Hilux on saavuttanut jo kahdeksannen sukupolvensa. Suomen lava-autojen myyntitilaston piikkipaikkaa pitävää Hiluxia on perinteisesti pidetty toimivan ja luotettavan työkoneen maineessa.

Uudessa Hiluxissa on pyritty yhdistämään katumaastureista tuttua mukavuutta ja työmaille soveltuvaa suorituskykyä. Tämän huomaa jo virtaviivaisemmaksi suunnitellusta ulkonäöstä ja entistä tyylikkäämmistä sisätiloista.

Kaupunki- ja hiekkatieajossa kehitystä entiseen on todellakin tullut. Ohjaamo on entistä hiljaisempi ja vaihteen välityssuhteita on parannettu. Työmaaominaisuudet ovat kuitenkin vielä ajoneuvossa tallella. Hiluxin neliveto selviytyi kunnialla haastavan koeajon mäkisellä off road -osuudella sekä upottavalla hiekalla ajettaessa.



Hilux on saanut voimanlähteekseen uuden 2,4 litran Common Rail -ruiskutuksella varustetun, ahdetun dieselmoottorin. Vaihteiston virkaa hoitaa joko kuusivaihteinen manuaali- tai automaattivaihteisto. Maastoajoa varten autosta löytyy alennusvaihteisto.

Uuden Toyota Hiluxin myynti alkaa Suomessa kesäkuun puolessavälissä. Uuteen Hiluxiin on saatavilla uusia varusteita ja uusi varustetaso. Hinnat alkavat 35 608,80 eurosta.

Koeajo kokonaisuudessaan Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden kesänumerossa (Atk 6/2016)