Tulosta

Kansainvälinen menestys ei kuitenkaan täysin korvannut 18 prosentin myynnin laskua Euroopassa.
Renault-konsernin kokonaismyynti vuonna 2012 oli 6,3 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2011. 
Euroopan markkinoilla Renault-yhtiön myynti laski 18,1 % ja markkinaosuus yhden prosenttiyksikön verran 9,1 prosenttiin. Yhteensä 1 270 688 kappaleen myynnillä Renault on Euroopan kolmanneksi myydyin henkilö- ja tavara-automerkki.

Sähköautomarkkinoilla Renault pitää hallussaan ykkössijaa 28 % markkinaosuudellaan. Vuonna 2012 Renault kasvatti Fluence Z.E. ja Kangoo Z.E. -sähköautomallistoaan Twizyllä, jota on myyty 9 000 kpl esittelystään lähtien.

Tavara-autopuolella myynti laski 6%. 321 708 auton myynnillään Renault piti ykkösasemansa Euroopassa 15,5 prosentin markkinaosuudellaan.

Venäjällä Renault myi yhteensä 189 852 ajoneuvoa, kasvua tuli sekä kappalemäärässä (+22,7 %)  että markkinaosuudessa (markkinaosuus 6,5 %, kasvua 0,6 yksikköä). Renault Mégane ja Fluence kasvattivat myyntiään 44 prosenttia. Duster, jota myydään Renault-merkkisenä Venäjällä, oli Venäjän markkinoiden kolmanneksi myydyin neliveto.

Markkinanäkymät vuodelle 2013

Renaultilla odotetaan maailmanmarkkinoiden kasvavan 3 % viime vuoteen, kun taas Euroopan markkinoiden uskotaan laskevan ainakin 3 %. 
Renault tulee jatkamaan kansainvälistä kehitysstrategiaansa. Euroopassa yhtiön tavoitteena on hankkia takaisin menetettyjä markkinaosuuksia. Kasvua haetaan varsinkin uudella Renault Cliolla, joka sai vahvan lähdön jo viime vuonna. Yhtiö tuo tänä vuonna lisää uusia malleja markkinoille, joiden odotetaan kasvattavan myyntiä.