Tulosta
Määrä oli vain 2000 pienempi kuin koko vuoden 2011 menekki.

Myynnissä saavutettu 14 prosentin kasvu johtui erityisesti kysynnästä Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa, joissa kasvuluvut olivat joulu-marraskuussa 21 ja lähes 33 prosenttia. Fuson kysyntä Japanissa nousi 35 prosenttia kaikkiaan 32 000 kappaleeseen.

Uusien mallien julkistamisen myötä Daimler-konsernin tuotteiden myynnin voi odottaa kasvavan entisestään kuluvan vuoden aikana.

Mercedes-Benz ja Fuso vahvoina Venäjän markkinoilla

Daimlerin kuorma-autoja myytiin Venäjällä 2800 vuonna 2011, mutta vuoden 2012 kokonaismyynnin ennakoidaan kasvavan yli 5000 kappaleen. Näistä jo joka kolmas on valmistettu paikallisesti, sillä Daimler avasi kuorma-autotehtaan Chelnyssa vuonna 2011.
Chelnyn tehtaassa tuotetaan Actrosia, Axoria, Ategoa ja Unimogia. Lisäksi maahantuotuja Mercedes-Benzin komponentteja käytetään venäläisissä Kamaz-kuorma-autoissa.

Daimler sekä Euroopan jälleenrakennus- ja kehityspankki omistavat Kamazista yhdessä 15 prosentin osuuden. Modernisoitujen Kamazien kaltaisten tuotteiden ennakoidaan muodostavan puolet Venäjän kuorma-automyynnistä vuoteen 2020 mennessä.
Venäjä on jo nyt Euroopan merkittävin kuorma-autojen markkina-alue.