Tulosta

Vuodesta 2015 eteenpäin Hyundain suunnitelmissa on valmistaa 10 000 kappaleen rajoitettu määrä ix35 vetyautoa.
Vetyauton polttokennot muuntavat vedyn ja hapen sähköenergiaksi, joka pyörittää moottoria. Ainoaksi päästöksi jää puhdas vesihöyry.

Fuel Cell-auton tankin täyttäminen vedyllä kestää vain pari minuuttia, kiihtyvyys 0-100 kilometriin tunnissa tapahtuu 12,5 sekunnissa, huippunopeus on 160 km/h ja ajomatka yhdellä tankillisella on 588 kilometriä.

Koska vetyä voidaan valmistaa usealla eri tavalla ja koska vetyautojen kysyntä on rajattua, vetyauton polttoainekustannukset perustuvat enemmän keinotekoiseen hinnoitteluun kuin markkinahintaan.

Tällä hetkellä kustannus Euroopassa sijoittuu 10 euroon sadalla kilometrillä. Täyteen ladattu ix35 Fuel Cell tankki vetää 5,6 kiloa vetyä jolloin 588 kilometrin kokonaisajomatkalla polttoainekustannus on 56 euroa.

Kulutus: 0.96 kgH2/100km  Huippunopeus: 160 km/h  Kiihtyvyys 0 - 100 km/h: 12.5 sekuntia  Antoteho (polttokenno): 100 kW  Energian varastointi (Akku): 24 kW  Polttoaine Vety: (700 bar, 5.6 kg)  Päästöt ajossa: VesihöyryKulutus: 0.96 kgH2/100km Huippunopeus: 160 km/h Kiihtyvyys 0 - 100 km/h: 12.5 sekuntia Antoteho (polttokenno): 100 kW Energian varastointi (Akku): 24 kW Polttoaine Vety: (700 bar, 5.6 kg) Päästöt ajossa: Vesihöyry
ix35 Fuel Cell on satojen insinöörien 14 vuoden työn ja useiden satojen miljoonien eurojen panostuksen tulos.
Autolla on takanaan yli 2 miljoonaa testikilometriä todellisissa ajo-olosuhteissa Euroopan, Korean sekä USAn teillä.