Tulosta
Pääkirjoitus:
Auto, tekniikka ja kuljetus 7/2022

IAA aloitti uuden luvun

Euroopan suurin ja tärkein hyötyautonäyttely IAA Saksan Hannoverissa palasi neljän vuoden Covid-pandemian ja Ukrainakriisin jälkimainingeissa ennätysmäärällä kuljetus- ja logistiikka-alan uutuuksia.
 
Tätä ennen kahden vuoden välein kutsuva Hannover IAA on keskittynyt nykyisyyteen ja lähitulevaisuuteen. Nyt se kiinnitti katseet nykyisyydestä pitkälle tulevaisuuteen aina seuraavalle vuosikymmenelle. Bensiinistä ja dieselistä ei enää ollut hajuakaan kahdessatoista suuressa näyttelyhallissa ja valtavissa ulkoilmatiloissa.
 
Nyt puhui sähkövoima kaikkialla. Ja sen päällä polttokenno-vety. Ajoneuvoissa, perävaunuissa, apulaitteissa ja -välineissä, lisävarusteissa… kaikessa.

 
Lehti joka nyt on käsissänne, meni painoon vain kaksi päivää Hannover IAA:n lehdistöpäivän jälkeen. Lehden toimitukseen kuuden miehen voimalla tuotu aineistomäärä ei ole mahtunut tämän lehden kansien väliin.
 
Me jatkamme Hannover IAA:n aineiston purkamista vielä lehden seuraavassakin numerossa.
 
Lehden tähän numeroon luvatut teema-aiheet, valot ja renkaat, joutuivat väkisinkin luovuttamaan tilaa myös IAA-aineistolle. Etsimme kovasti rengasvalmistajia IAA:ssa. Hämmästykseksemme useimmat suuret kuten Vredestrein, Goodyear, myös Nokian, Pirelli ym. loistivat poissaolollaan. Covid ja Ukrainakriisi ovat kohdelleet kaltoin rengasalaa. Haemme uutta uskoa siihen lehden seuraavassa numerossa.
 
Iloksemme voimme kuitenkin ylpeydellä esitellä tässä lehdessä uuden suuren suomalaisen kansainvälisen tekijän apuvalojen alalla. Sillä ja tämän lehden muulla sisällöllä on hyvä mennä edessä olevaan pitkään ja vaativaan pimeän aikaan.