Suomi – nukkuvien maa Tulosta
04.04.2022 00:00

Salaperäiset pienet Vihreät miehet valloittivat vähin äänin Krimin niemimaan Ukrainalta. Nyt on paljastunut, että niille on tehty valmiiksi viljalti B&B-majoitustiloja pitkin kaikkia valtaväyliä ympäri Suomea.

Onko Suomi EU:ssa merten eristämässä koilliskolkassa pystyyn nukahtaneiden maa? Vai salailevien maa? Vai jälkeenjääneiden maa?
 
Tämän eteen on joutunut, kun on yritetty hankkia päiväntasaista tietoa tämän lehden teemaan vaihtoehtoisista polttoaineista Covid-kriisin ja Ukrainakriisin jälkeisessä Suomessa. 
 
Halusimme Suomen ja Ruotsin tietoja biodieselin ja tavallisen dieselin käyttömääristä. 
 
Lisäksi halusimme Suomen ja Ruotsin tietoja biokaasun käyttömääristä verrattuina maakaasuun ja nesteytettyyn fossiiliseen LNG-kaasuun.
 
Ruotsista tiedot tulivat parin tunnin sisällä Drivkraft Sverige -järjestön tiedottajalta Ebba Frediniltä. Suomen osalta tiedot tulivat seuraavana päivänäTilastokeskukselta erittäin avuliaalta Aleksi Sandbergilta.
 
Drivkraft Sverigeltä ja Ebba Fredinilta tuli saman tien tunnissa tiedustelun jälkeen tiedot Ruotsin huoltoasemaketjujen keskinäisistä markkinaosuuksista (bensoissa Circle-K ylivoimainen 34,3 %:lla, dieseleissä Preem yhtä ylivoimainen 31,7 %:lla; ST1 bensoissa 18,5 %, dieseleissä 13,0 %), ja bioetanolin kulutuksesta sekä suoraan autopolttoaineena että sekoitteena bensiineihin. Tuli tarkkoja tietoja myös HVO- ja FAME-dieselin ja tavallisen dieselin käyttömääristä. Samoin bensiinien käyttömääristä.Ja vuodelta 2021 kaikki. Sekä päiväntasaiset litra- jakilohinnat kaikista. Vuodelta2022!
 
Kun kysyttiin Ruotsin Arlalta kokemuksia kahden etanoli-Scanian käytöstä, kuljetuspäällikkö Mikael Schultz soitti oma-aloitteisesti tunnin sisällä kertoen kokemuksista.
 
Suomesta tuli Tilastokeskuksen tiedot biodieselin ja dieselin sekä biokaasun ja maakaasun kulutuksesta 2020. Ei ollut muuta!


Putin on armoton 9. vuosisadan Rurikin slaavilaisen maailmanvalloituksen toteuttaja - salaperäisestä energiapolitiikasta pieniin Vihreisiin miehiin myös Suomessa. "Kazak berjot shto ploha leshit". Kasakka ottaa sen, mikä on vailla kontrollia.

ON SE KÖYHÄÄ!
Sama tiedon puute ja välinpitämättömyys ilmeni vastauksissa lehden kysymyksiin koskien huoltoasemaketjujen D-pisteitä kuorma-autoille ja raskailleyhdistelmille, samoin rekkaparkeista ja rahtirasteista.
 
Vastauksia jouduttiin pyytämään toistuvasti. Vastauksina kerrottiin millä tavalla ja mistä netistä tietoja löytyy, ”kun itse haette”. Soittopyyntöön ei vastattu ollenkaan. Tulipa soittopyyntöön netin kautta vastaus: ”kirjoita tekstiviesti”.
 
Että sellaista lehdistöpalvelua Suomessa.
 
Polttoainealalla näyttää vallitsevan sama salailun ilmapiiri kuin valtiovarainministeriössä (vrt. tämän lehden pääkirjoitus).
 
…JA PALJON LAAJEMMIN
Tulee mieleen SDP-kansanedustaja Suna Kymäläisen epätoivoinen taistelu aina vuodesta2007 herättääkseen maamme johtoa Putinin ”Vihreiden miesten” vaaroista myös Suomessa. Kuinka mm. ministeritasolla mm. Esko Aho, Alexander Stubb, puolustusministeri Antti Häkkänen, ja muut ovat järjestään vähätelleet venäläisten tontti- ja kiinteistökauppoja, hotelleja ja yöpymistiloja ja huoltoasemia. Ne sijoittuvat jo ketjuina pitkin tärkeimpiä valtateitämme!
 
Samaan aikaan SDP:n johto on pitkin matkaa moittinut Kymäläistä rauhattomuuden lietsomisesta ja yrittänyt vaientaa häntä.
 
Vasta oligarkki Pavel Melnikovin Airiston Helmen varustamisenmentyä ”sotapuolelle” ja nyt Putinin Venäjän hyökättyä valloittamaan Ukraina, silmät ovat auenneet nukkuvilla suomalaisilla ja kyyristelevillä viranomaisilla. Herätään todellisuuteen, jossa venäläiset omistavat tontteja tilkkutäkkinä koko Suomen alueella – tarpeen tullen ”Vihreille miehilleen”!
 
Suomen Huoltovarmuuskeskus
yritti herättää eduskunnan jo vuonna 1999 ilmoituksella suurista puutteista mahdollisessa kriisitilanteessa. Todettiin ettei Suomella ole riittävästi rahtikapasiteettia meriteillä oman lipun alla. Todettiin ettei Suomessa riitä säiliöautoja energian kuljettamiseen eikä ammattiin koulutettuja säiliöauton kuljettajia.
 
Ja että Suomella on vain Sisu kuorma-autotehdas Karjaalla, joka pystyy maan rajojen sulkeuduttua irrottamaan varaosia siviiliautoista ja pitämään siten puolustusvoimien vaatima kuljetuskalusto liikenteessä. Ja tekemään niistä maastokulkukelpoisia sen jälkeen kun tieverkkoa on pommitettu.
 
Tämän jälkeen puolustusvoimat onkin ”tukenut” maan huoltovarmuutta keskittämällä kuorma-autohankintansa ulkomaisille kuorma-autovalmistajille.
 
Nyt olisi vähintään viime hetki metsäsuomalaisten täällä EU:n koilliskorvessa herätä nykyaikaan ja todellisuuteen, huoltovarmuuteen ja siihen välittömästi liittyvän maan oman energia- ja kuljetusteollisuuden edellytyksiin Putinin ja Venäjän naapurina!