Ajolinja

1980-luvun tyylillä customoitu

Sähköposti Tulosta PDF

Aholan perinneautoprojektissa on pitäydytty 1980-luvun teemassa - peltiset, kumireunoin varustetut lokasuojat, Lampisen pystyputket ja hehkulankapolttimot äärivaloissa.

Marko Aholan Scania LBS 141:sen hytin takana on Custom Lampisen pystyputket, katolla Michelin- ukot ja torvet, puskurin alla lisävalot ja roiskeläpät. Siinä on 1980-luvun alun customointia parhaimmillaan.
 

Rekrykoulutuksella työvoimaa kuljetusyrityksille

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetus A.Järvimäki rekrytoi kymmenen koulutettavaa jakeluautonkuljettajaksi nuppiauton rattiin.

Yhteiskunnan pääosin kustantamalla työvoimakoulutuksella moni kuljetusyritys hankkii nykyisin työvoimaa. Kouluttajana on usein alan jätti CAP Pro Academy.
 

Tarjolla kovat sakot

Sähköposti Tulosta PDF

Jää nähtäväksi, miten päästömanipulaatiokielto vaikuttaa mäkivetokisojen osallistumismääriin. Kuva on vuodelta 2017 Kasukkalasta.

Kuorma-autojen päästömanipulaatioiden käytön, myynnin ja asennuksen todetaan lisäävänpäästöjä ja vääristävänkilpailua. Nyt näistä halutaaneroon lakimuutoksella. Muttaepäselviä kohtia jää edelleen.
 

Punainen lähtee apuun

Sähköposti Tulosta PDF

Sulingon Scanialla nostaa 76-tonnisen rekan, Mitsu-Canterilla hakee sähköauton ahtaasta porttikongista.

Uusi nimi RedGo ja logo REDGO tarkoittaa, että punainen lähtee liikkeelle. Apuna on 250 suomalaisen hinausyrittäjän hinaus- ja tiepalveluajoneuvot. RedGo-hinausketjusta tuli Pohjolan hinausykkönen.
 

Leijonasoturi

Sähköposti Tulosta PDF

Valoraudat on toteuttanut RST-Steel, teippaukset Santala Print. Nimeksi tuli The Lion Warrior, Leijonasoturi.

Kun Scanian toimitus venähti, vetoautoksi tuli takatelinen TGX-MAN.
 


Sivu 12 / 39