Ajolinja

Kuorma-autovalmistajien kartelli

Sähköposti Tulosta PDF

Päästökartelli tuli kalliiksi eurooppalaisille kuorma-autovalmistajille. Kokonaissumma ei ole vielä selvillä.

Tammikuussa 2017 kuorma- autovalmistajat sopivat hinnoittelusta. Se on tullut heille jo kalliiksi. Siviilikanteet ovat vielä kesken ja viimeiset täytyy nostaa kesällä. Kartelli koskee myös suomalaista kuorma-auton hankkinutta.
 

Scania Maailma

Sähköposti Tulosta PDF

S650-Scanian maalaus on Ristimaa Customsilta (Teemu Sarvela). Teippauksen takana on Tero Salmela Santala Printiltä. Valoraudan on toimittanut RST-Steel.

Kuljetusyrittäjä Ville Pöllä Kannuksesta tiesi jo nuorena, mitä hän tekee isona. Ja sitä on tehty, Scanioiden kanssa.
 

Nostot kolmivaihevirralla

Sähköposti Tulosta PDF

Tällä kertaa taakat nostetaan Scanian dieselmoottorin voimin. Auton molemmat etuakselit ovat 10-tonnisia.

Oulun Ramirent siirtyi raskaampaan kokoluokkaan Kurko Cranen rakentamallaainutlaatuisella nosturiautolla.
 

Nousu tähtäimessä

Sähköposti Tulosta PDF

FMX-Volvon runkoa järeytetään, jotta sen ylle voidaan nostaa HMF 5020.

Suomen JOAB irrottautui Pro Lift menneisyydestä. myynti vahvistuu ja hallin puolella varustellaan uutta kalustoa, kuten 6x6-nosturiautoa.
 

Päästömanipulaatioiden loppu lähestyy

Sähköposti Tulosta PDF

Euro 5 päästöhyväksynnällä olevalla autolla ei saada tälläisiä voimasavuja jos pakokaasujen puhdistuslaitteet ovat toiminnassa ja moottorin ohjausjärjestelmää ei ole muutettu. Kuva ei ole tieliikenteestä vaan vakiokuorma-autojen vetokisasta.

Tiesitkö, että päästömanipuloinnilla Euro 6 auton päästöt tuhatkertaistuvat. Nyt leikille halutaan päätös.
 


Sivu 3 / 14